Domeny firmowe najpopularniejsze w polskim internecie

40 procent domen z końcówką .pl wykorzystywanych jest w celach biznesowych - wynika z badania opublikowanego przez - krajowy rejestr domen - NASK.

W celu uzyskania informacji o domenach, NASK przebadał reprezentatywną próbę 2500 nazw z końcówką .pl.

Z badania wynika, że drugą, najliczniejszą po domenach biznesowych grupę, stanowią domeny umieszczone na tzw. "parkingach" lub przeznaczone na sprzedaż (7 proc.).

Dalej uplasowały się domeny wykorzystywane w celach prywatnych, które stanowią 6 procent całości. Co dwudziesta zaś domena używana jest przez instytucje publiczne, a niewiele mniej, bo 4 procent, funkcjonuje jako adresy sklepów on-line.

- Badania pokazują, że co druga domena - wliczając w to biznes, instytucje publiczne, jak i internetowy handel - używana jest w celach - nazwijmy je - służbowych. Fakt ten, ze względu na sposób wykorzystania tych nazw, może stanowić potwierdzenie prognoz NASK, że w niedługim czasie tzw. "odnawialność domen" ustabilizuje się na jednym, charakterystycznym również dla innych krajów, poziomie - mówi Katarzyna Gruszecka z 2BE.PL.

Domeny firmowe najpopularniejsze w polskim internecie

Na szarym końcu listy - co może być zaskoczeniem dla osób uważających internet za siedlisko zepsucia - znalazły się domeny, pod które "podpięte" zostały serwisy z treściami erotycznymi bądź pornograficznymi. Warto również wspomnieć o dużej grupie nieużywanych domen. Według badań NASK, co trzeci adres w domenie .pl jest niezagospodarowany lub przekierowywany na stronę z błędem.