Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Dobry rok dla reklamy online w USA, nieznaczny spadek Google

Wydatki na reklamę online w USA w IV kwartale 2007 r. były o 28% wyższe niż w tym samym okresie roku ubiegłego i osiągnęły wartość 7,3 mld USD, wynika z danych firmy badawczej IDC. Co ciekawe, po raz pierwszy od dwóch lat Google nieznacznie straciło udział w rynku.

Zdaniem IDC udział Google w rynku reklamy online wyniósł w IV kwartale ubiegłego roku 23,7%, o pół pkt proc. mniej niż w III kwartale 2007 r. Biznes reklamowy Google rozwija się bardzo dynamicznie - w IV kwartale 2007 r., w stosunku do tego samego okresu roku poprzedniego, dynamika wzrostu sprzedaży reklam Google wyniosła 40%. Jednak w poprzednich kwartałach oscylowała ona w granicach 50%.

Gdyby doszło do fuzji Microsoft i Yahoo, to wspólny udział firm w torcie reklamy online, wyniósłby ok 17%, przewidują analitycy IDC. -W wyniku fuzji Microsoft-Yahoo na pewno nie znalazłoby się tam gdzie Google. Jednak dałoby to im dużo większe szanse na walkę, niż gdyby mieli toczyć ją w pojedynkę - komentuje Karsten Weide, dyrektor ds. badań Digital Marketplace w IDC.

Według IDC amerykański rynek reklamy online był w 2007 r. wart 25,5 mld USD.

IDC przeprowadza swoje analizy w oparciu m.in. o raporty kwartalne, wywiady z firmami, spotkania akcjonariuszy. W badaniu bierze udział 15 największych amerykańskich wydawców związanych z reklamą online.