Dobry rok dla Interia.pl

$-W ciągu dwóch lat powstanie produkt, który wprowadzimy na rynkach międzynarodowych-$ zapowiedział prezes Interia.pl Grzegorz Błażewicz na spotkaniu z dziennikarzami. Firma jest bardzo zadowolona ze swoich wyników finansowych. W całym roku 2006 Interia.pl miała 5,85 mln zysku, w stosunku do 2,12 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody spółki wyniosły 53 mln zł, wobec 39,7 mln rok wcześniej.

Spółka miała w roku 2006 rentowność netto na poziomie 11% i zamierza zachować ją na tym poziomie także w tym roku.

W IV kwartale roku 2006 Interia.pl wypracowała 1,09 mln zł zysku, w stosunku do 0,16 mln zł w tym samym okresie roku 2005, to wzrost aż o 573%. Przychody w IV kwartale wyniosły 15,38 mln zł, wobec 13,25 mln zł rok wcześniej. Dobre wyniki w ostatnim kwartale są m.in. efektem powstanie własnego działu sprzedaży reklamy i "uwolnienia się" tym samym od Broker FM, powołania własnego działu finansowo-księgowego oraz wprowadzenie nowego systemu zarządzania spółką.

Z roku na rok coraz ważniejszym źródłem przychodów dla Interia.pl jest działalność e-commerce, która miała 12,1% udziału w przychodach w zeszłym roku, w stosunku do 9,7% w roku 2005.

Najpoważniejszym źródłem wpływów pozostaje oczywiście reklama, która odpowiadała w 2006 r. za 73,1% z nich. Firma zamierza otworzyć biuro reklamy w Warszawie jeszcze w tym miesiącu. Sieć handlowa ma być rozwijana sukcesywnie na terenie całego kraju.

Dynamika wzrostu przychodów wyniosła 34%, a dynamika wzrostu kosztów - 26%. Jak mówił Błażewicz, koszty są związane głównie z infrastrukturą. -Chcemy bardzo mocno panować nad kosztami-zadeklarował Dariusz Mazurkiewicz, wiceprezes zarządu Interia.pl.

Zrozumiałe zainteresowanie wśród dziennikarzy wzbudził zapowiadany przez Błażewicza produkt międzynarodowy. -Na pewno nie będzie to portal. Możemy się spodziewać produktu z działki multimediów lub społeczności- - mówił Błażewicz. Jednak więcej szczegółów nie podał. Nad produktem będzie pracował przede wszystkim dział badawczo-rozwojowy, który obecnie składa się z siedmiu osób. W całej firmie jest 210 pracowników.

-Spółka jest bardzo rozpędzona, ten rok będzie pod wieloma względami przełomowy-zapowiedział Błażewicz. Kluczowe obszary rozwoju dla firmy to multimedia i rozrywka oraz społeczności i komunikacja. Coraz bliżej do uruchomienia kanału internetowej telewizji informacyjnej, o której pisaliśmy wcześniej. Do końca kwietnia ma także wystartować "platforma dystrybucji treści multimedialnych". Niebawem wprowadzony zostanie również nowy system społecznościowy oraz aplikacja desktopowa pozwalająca na wygodne korzystanie z usług Interii jak poczta czy telewizja.

Błażewicz wskazywał , że w badaniach internetu potrzebna jest zmiana akcentowania tego co najważniejsze. Jego zdaniem, za mało mówi się o czasie spędzanym na witrynie. Należy też odejść od liczby odsłon, gdyż coraz więcej serwisów (w tym Interia.pl) korzysta z technologii AJAX. Jeśli chodzi o średni czas spędzany przez użytkownika na witrynie to nasz serwis Wideo jest numerem jeden, wskazywał Błażewicz.

Na pytanie o sprzedaż Interii potencjalnemu inwestorowi, Błażewicz odpowiedział: -Profesor Filipiak Interii sprzedawać nie zamierza.

Patrz także:

Strategia Interia.pl na rok 2007

Aktualizacja: 14 lutego 2007 15:56

Tekst został uzupełniony o informacje z konferencji prasowej.