Dobre wieści dla wydawców online

Europejskie Stowarzyszenie Wydawców Online (OPA Europe) przedstawiło swoje prognozy dotyczące internetowego rynku wydawniczego. Właściciele serwisów online mogą odetchnąć z ulgą – w przyszłym roku spodziewany jest 15% wzrost w przychodach z tytułu e-reklamy.

Zdaniem OPA Europe, rok 2004 okaże się decydowanie lepszy dla wydawców internetowych od bieżącego. Powodów do zadowolenia będzie kilka. Przede wszystkim zwiększy się udział reklamy internetowej. Coraz więcej firm reklamujących się w mediach tradycyjnych dostrzeże potencjał Internetu. ”Rok 2004 potwierdzi rosnącą koniunkturę e-reklamy, w najbliższych miesiącach zwiększy się odsetek podmiotów zainteresowanych promocją w Internecie” - powiedział Alexander Reibnitz, dyrektor wykonawczy OPA Europe.

Dobrą wiadomością jest z pewnością również prognoza zwiększenia ruchu na serwisach typu „premium”, czyli takich, za dostęp do których użytkownicy muszą zapłacić. OPA Europe zauważa, że tego typu serwisy cieszą się coraz większą popularnością, a użytkownicy przyzwyczają się do uiszczania opłat za treści. ”W 2004 roku z pewnością zwiększy się liczba korzystających z informacji typu premium - podkreślił Alexander Reibnitz - Liczymy, że ruch na takich stronach wzrośnie o ok. 20%, a co za tym idzie przybędzie reklamodawców chcących opublikować swoje ogłoszenia w płatnych strefach magazynów.

Swoje prognozy stowarzyszenie OPA Europe oparało na wynikach ankiety przeprowadzonej wśród 12 wiodących serwisów informacyjnych online z 7 krajów. Łącza liczba unikalnych użytkowników na tych stronach wynosi ponad 10 mln.

Więcej informacji:

http://opa-europe.org