Dobre półrocze Netsprint.pl

Przychody Netsprint.pl wyniosły w pierwszym półroczu tego roku 2 mln 830 tys. zł i były wyższe od tych z pierwszego półrocza 2005 o 60%. Zysk brutto wyniósł 175 tys. zł. Źródłem wzrostu była przede wszystkim stale rosnąca sprzedaż reklamy kontekstowej.

Wyszukiwarka Nestrpint.pl została w tym roku przejęta prez norweski koncern medialny ORKLA MEDIA, do tej pory obecny na rynku mediów tradycyjnych. Spółka liczy na to, że transakcja zaowocuje lepszym dotarciem do reklamodawców działających lokalnie oraz wzmocnieniem pozycji NetSprinta jako wiodącej firmy wyszukiwawczej w naszej części Europy.

Ostatnio Netsprint.pl wprowadził system "inteligentnej wyszukiwarki", która odpowiedzi na większość zapytań użytkowników podaje już na stronie wynikowej. Netsprint.pl posiada także wyszukiwarkę aktualności, która podaje aktualizowane co 15 minut informacje z ponad 200 źródeł.

- Duży wpływ na wyniki miał sukces stworzonego wspólnie z WP systemu reklamy kontekstowej - Adkontekstu. Zasięg witryn korzystających z systemu w maju na poziomie 79,95 % (na podstawie Megapanel PBI/Gemius ) połączony z rozliczeniem płatności za kliknięcia jest atrakcyjny dla coraz większej liczby reklamodawców. W najbliższym czasie planujemy kolejne kroki, które mamy nadzieje pozwolą na wykrojenie jeszcze większego kawałka tortu reklamy kontekstowej dla NetSprint i Wirtualnej Polski - mówi Artur Banach.