Dobre czasy dla serwisów turystycznych

Firma badawcza Forrester Research szacuje, że wydatki na usługi turystyczne i wypoczynek kupowane w Sieci zamkną się w Stanach Zjednoczonych za rok 2002 na poziomie 22,7 mld. USD.

Zgodnie z prognozami ogłoszonymi przez Forrester Research, wydatki na usługi oferowane przez turystyczne serwisy online, będą znacząco rosnąć przez najbliższe pięć lat. Zakłada się, że 34,3 mln Amerykanów skorzysta w roku 2007 z oferty serwisów turystycznych, wydając na ten cel 50 mld. USD. Najchętniej kupowane w Sieci mają być bilety lotnicze. W br. na ich zakup Amerykanie wydać mają 12,8 mld USD, zaś już w roku 2007, według szacunków, 27,8 mld. Z kolei przychody z rezerwacji noclegów online wzrosnąć mają z 6,9 mld USD w 2002 r. do 16,7 mld. w 2007. Stale rosnąć mają także wydatki online na wycieczki, wczasy i bilety kolejowe.