Dobra kampania – seksowna kampania

Zarząd Interii jest zadowolony z wyników kampanii reklamowej portalu. W ciągu dwóch miesięcy jej prowadzenia tygodniowy zasięg portalu, według NetTrack SMG/KRC wzrósł z 11,5 do 17% „populacji internetowej”.

Kampania, według informacji portalu, kierowana była do użytkowników Internetu w wieku od 15 do 25 lat. Oprócz wzmocnienia świadomości marki portalu i wzrostu oglądalności, jej celem miała być promocja usług bezpłatnej poczty i Centrum Wyszukiwania. Wykorzystano reklamę zewnętrzną, radio, prasę oraz Internet. Reklama prasowa objęła ogłoszenia reklamowe w 13 tytułach prasowych. W pamięci odbiorców przekazu wizualnego pozostanie zapewne nieco kontrowersyjny przewodni motyw kampanii. Centrum Wyszukiwania oraz adres poczty o rozszerzeniu interia.pl reklamowały różne odmiany obrazków, na których nieodmiennie pojawiał się roześmiany młodzian w otoczeniu wyraźnie starszych koleżanek w koronkowej bieliźnie i z bardzo wyrazistym makijażem. Najwyraźniej obietnica obcowania choćby wirtualnie z tymi paniami (w tle zresztą czaił się również rozchełstany osobnik męski, czule patrzący na roześmianego bohatera) przypadła internautom do gustu.

Według badań NetTrack, prowadzonych przez SMG/KRC, od września do listopada ub. roku liczba internautów deklarujących "korzystanie w ciagu ostatniego tygodnia" z Interii wzrosła o blisko połowę, z 11,5% do 17%. Liczba internautów deklarujących korzystanie z Interii w ciągu ostatniego miesiąca zwiększyła się natomiast w tym okresie z 21,8% do 27,1%.

Według wewnętrznych statystyk portalu, w tym okresie miał także miejsce wzrost liczby odsłon stron centrum wyszukiwania o około 50%, a liczby wizyt o ponad jedną trzecią. Jak deklaruje Interia w październiku i listopadzie 2001 r. W portalu założono 207 tys. kont pocztowych, o 90% więcej, niż rok wcześniej w tym samym czasie. Wzrost oglądalności całego portalu od września do listopada miał wzrosnąć o 20,7%, przy czym miesięczna liczba odsłon – według tych statystyk - sięgnęła 210 mln. Według badań przeprowadzonych po kampanii na zlecenie Interii kampanii, miała ona dobry odbiór. Znajomość reklam zadeklarowało blisko 3/4 respondentów. Chęć korzystania z portalu częściej niż dotychczas zadeklarowała jedna piąta badanych.