Do Lufthansy przez Internet

Niemieckie linie lotnicze uruchomiły w Polsce nową witrynę umożliwiającą m.in. rezerwację biletów on-line. Pionierem na tym rynku jest PLL Lot.

Lufthansa uruchomiła polską wersję strony głównej swojej międzynarodowej witryny. Wszystkie odsyłacze polskiego serwisu prowadzą na razie do angielskich wersji jego kanałów.

Z polskiej witryny można przejść m.in. do rozkładu lotów Lufthansy na całym świecie oraz serwisu rezerwacji biletowej, czy też wziąć udział w promocji Miles and More, przeznaczonej dla stałych klientów linii. Od początku sierpnia internauci będą mogli wziąć udział w konkursie zorganizowanym z okazji 30-lecia linii.

Rezerwacji i zakupu biletów Lufthansy można dokonać od pewnego czasu także za pośrednictwem wortali turystycznych, jak choćby Travelplanet, czy poprzez mechanizm wyszukiwania, rezerwacji i zakupu biletów firmy A1R, działający m.in. w portalach Hoga czy YoYo. Własne rozwiązanie systemowe opracowuje także Onet.

Najdłużej, bo od 1997 r., swoje bilety lotnicze sprzedaje on-line PLL Lot. Pomimo znaczącego wzrostu tego rodzaju sprzedaży, udział w całym obrocie polskiego przewoźnika jest jeszcze niewielki. W Polsce ogółem sprzedaje się rocznie bilety lotnicze za 400 mln USD. Na świecie natomiast tylko w Internecie sprzedano w zeszłym roku bilety za niemal dwukrotnie wyższą kwotę.