Dlaczego warto brać udział w szkoleniach social media?

Szkolenia z social media są bardzo ważnym elementem biznesowym, w który warto inwestować. Dla kogo są, czego się można nauczyć i dlaczego warto na nie uczęszczać? Oczywiście szkolenie szkoleniu nie równe, ale myślę, że mogę uogólnić

Dlaczego warto brać udział w szkoleniach social media?

Jeśli jesteś community managerem

Tego typu szkolenia nie tylko pomagają zaktualizować wiedzę, ale również podszkolić się z rzeczy, w których nie jesteśmy mocni. To także mocny sygnał dla naszego pracodawcy, że zależy nam na rozwoju.

Większość szkoleń oferuje wiedzę dotyczącą prowadzenie komunikacji w social media oraz uczy myślenia strategicznego. To bardzo przydatna umiejętność, która pomoże tworzyć jeszcze lepsze treści - tworzące spójną całość. Znajomość tworzenia strategii może też być bardzo przydatną opcją, jeśli chcemy zapunktować również u szefa i klienta, zwracając uwagę na jakieś błędy w planie.

Jeśli jesteś managerem

Kierownicze stanowisko wymaga ciągłego nadążania za trendami. Szkolenia umożliwiają poznawanie różnych spojrzeń i metod stosowanych przez autorów szkoleń. Znajomość rozwiązań, narzędzi i nowinek jest niezmierne ważne dla osób nadzorujących projekty. Dobrze przygotowane szkolenie nie tylko uporządkuje wiedzę i uzupełni braki, ale dołoży również wartościowe informacje np. o mierzeniu wskaźników biznesowych, sposobach pozyskiwania leadów czy ciekawych rozwiązaniach.

Jeśli jesteś dyrektorem

Może się wydawać, że tego typu szkolenia nie mają racji bytu dla osób na stanowiskach dyrektorskich. Nic bardziej mylnego. Niezależnie czy mówimy o szefach agencji czy konkretnych firm - może to być wiedza bardzo przydatna do świadomego działania. Wynajmując agencję warto wiedzieć jakie KPI powinna obejmować umowa, czy to, co robią jest zgodne ze sztuką. Szkolenia tego typu to też świetny sposób na poznanie innych osób, które mogą okazać się wartościowym kapitałem społecznym: przedstawicieli agencji, innych biznesmanów czy potencjalnych pracowników. Dużo zależy od profilu spotkania.

Dopiero zaczynasz przygodę z social media

Jest wiele szkoleń, które pomagają rozpocząć swoją przygodę z mediami społecznościowymi. Bardzo ważne jest to, żeby upewnić się, że materiał szkoleniowy będzie obejmował wiedzę na naszym poziomie.

Jeśli masz wątpliwości czy szkolenie będzie odpowiednie dla Ciebie po prostu zapytaj. Organizator lub szkoleniowiec powinni odpowiedzieć co znajdziesz w materiale i na tej podstawie warto podjąć decyzję o inwestycji, jaką jest wzięcie udziału w takim wydarzeniu. Bo to inwestycja, która powinna się zwrócić. Wiedza, którą otrzymasz w trakcie powinna się zwrócić w praktyce Tobie lub Twoim pracownikom - ułatwić pracę, oszczędzić czas lub pieniądze.

Może się wydawać, że szkolenia z social media są tylko dla osób zajmujących się tym tematem - nic bardziej mylnego. To bardzo ważne, by edukować również osoby decyzyjne, by ułatwić im rozumienie tego co się dzieje oraz ograniczyć szansę na wykorzystywanie ich niewiedzy przez podwykonawców.

Nie zawsze masz czas kształcić się na bieżąco, ale raz na jakiś czas warto mieć chwilę, żeby nadrobić zaległości i uzupełnić braki. Od tego są właśnie tego typu spotkania.

Od redakcji internetSTANDARD: Zapraszamy na szkolenie "Social media dla biznesu", które już 28-29 kwietnia poprowadzi dla was Monika Czaplicka