Disney oszczędza?

Walt Disney Company zamierza zmniejszyć straty swoich operacji internetowych, co będzie wiązało się prawdopodobnie z redukcją zatrudnienia i zamknięciem portalu Go.com.

Firma nie wydała żadnego oficjalnego oświadczenia w tej sprawie. Znane są jedynie opinie członków zarządu. „Reklamodawcy opuścili Internet” - powiedział CE Michael Eisner - „Jeśli portal Go.com stanie się jedynie wyszukiwarką, może się okazać, że nie jest tym czego chcemy.”

Robert Iger, prezes grupy uważa natomiast, że portal oferujący darmową pocztę, wyszukiwarkę i serwis notowań giełdowych, posiadający linki do innych stron, ma w dłuższej perspektywie szansę powodzenia.

Kilka tygodni temu Michael Eisner zapowiedział, że nie zamierza porzucać inwestycji internetowych, mimo niesprzyjającej sytuacji na rynku. Jednak spadek wpływów z reklamy zmusił Disneya do rozważenia zasadności kontynuowania internetowych inwestycji.