Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Digital Avenue kupuje Fashionstyle.pl

Notowana na giełdzie internetowa grupa medialna Digital Avenue, podpisała umowę inwestycyjną zakładającą odkupienie większości udziałów w spółce prowadzącej popularną internetową grę dla fascynatek mody - Fashionstyle.pl.

Według raportu Gartnera, rynek gier MMO ma zwiększyć wartość o ponad 230% do roku 2015. Na nim działa właśnie serwis Fashionstyle.pl.

Fashionstyle.pl to ok. 250 000 zarejestrowanych graczek, które generują blisko 6 mln odsłon miesięcznie. Udziałowcem Fashionstyle.pl i jej prezesem zarządu pozostaje twórca gry - Ola Sitarska, jedna z najbardziej znanych polskich twórczyń startupów, laureatka Startup School i Startup Weekend. To kolejna akwizycja Digital Avenue w ostatnim okresie. Firma przejęła m.in. portal randkowy jakja.pl oraz portale dla kobiet i rodziców naobcasach.pl i tik-tak.pl. Grupa planuje dalsze przejęcia w segmencie lifestyle.

Digital Avenue to wydawca serwisu do dzielenia się zdjęciami Fotosik.pl oraz Styl.fm - kobiecego serwisu o modzie i urodzie. Grupa ta - oraz Ola Sitarska - planują dalszy rozwój Fashionstyle.pl. "W ramach grupy medialnej docierającej do blisko 3 mln realnych użytkowników miesięcznie, taki portal jak mój zyskuje wielką szansę na zdecydowane przyspieszenie dynamiki rozwoju i poprawę wyników finansowych" - mówi Ola Sitarska. "Gry online to dzisiaj jedna z najpopularniejszych form rozrywki przy użyciu komputera zarówno w Polsce, jak i na świecie. Wartość rynku gier w internecie ma tendencję wyraźnie rosnącą" - dodaje.

Według raportu Gartnera, rynek gier MMO ma zwiększyć swoją wartość do 2015 r. o ponad 230% w porównaniu z rokiem bieżącym. Różnorodność, łatwość dostępu i kontakt z innymi graczami online stanowią o sile przebicia gier internetowych. Rozrywka w sieci umożliwia szybszy i łatwy kontakt z graczami, co może stać się poważnym argumentem przeciwko pudełkowym aplikacjom i komputerowym grom offline. Motorem napędowym wzrostu na tym ryku jest dynamiczny rozwój Internetu, a także innowacje w grach, które przyciągają użytkowników obu płci i różnych grup wiekowych. "W Fashionstyle.pl gracz ma ogromne pole do popisu. Na chwilę przenosi się w internetowy świat mody. W świecie online może zrobić wszystko to, co w rzeczywistości nie byłoby tak szybko możliwe" - przekonuje Ola Sitarska.

"Dzięki tej akwizycji powiększamy portfolio Grupy Styl.fm o ciekawy, szybko rozwijający się, rentowny portal dla kobiecej grupy docelowej, w której Digital Avenue osiąga najlepszą oglądalność i wyniki finansowe. Planujemy że rozwój Fashionstyle znacząco wpłynie na dynamikę wzrostu Digital Avenue w tym segmencie" - przekonuje Piotr Wąsowski, prezes zarządu Digital Avenue.

Portale należące do Digital Avenue osiągnęły w I półroczu 2011 r. blisko 3 mln zł przychodów ze sprzedaży i ponad 354 tys. zysku operacyjnego. W analogicznym okresie roku 2010 wyniki te wyniosły odpowiednio 1,9 mln zł i 295 tys. zł. Zysk netto spółki wyniósł na koniec czerwca 2011 r. 314 tys. zł (wzrost o 15%), a wskaźnik EBITDA 521 tys. zł (wzrost o 23%).