Dialog kupił sklep Vivid.pl za ponad 2 mln zł

19 października 2006 roku Telefonia DIALOG kupiła 90% akcji warszawskiej spółki Vivid.pl SA za 1 mln 663 tys. zł oraz spłaciła zobowiązania Vivid.pl warte prawie pół miliona. Łącznie na transakcję DIALOG przeznaczył 2 mln 150 tys. zł.

Vivid.pl to internetowy sklep, który oferuje książki, gazety, sprzęt gospodarstwa domowego oraz artykuły radiowo-telewizyjne, komputery, gry i zabawki. W 2005 roku przychody Vivid.pl wyniosły 3,4 mln zł. Według sierpniowych wyników Megapanel PBI/Gemius, sklep Vivid.pl odwiedziło prawie 80 tys. użytkowników (real users).

Cena nabycia 90% akcji o łącznej wartości nominalnej 4 mln 770 tys. zł wynosi 1 mln 663 tys. zł.

Dodatkowo na DIALOG przelane zostały zobowiązania Vivid.pl z tytułu pożyczek warte 487,2 tys. zł. Łączna wartość transakcji nabycia aktywów sklepu wynosi więc 2 mln 150 tys. zł.

Transakcja jest konsekwencją przedwstępnej umowy, w której Telefonia DIALOG zobowiązała się również do odkupienia pozostałych 10% akcji Vivid.pl SA, jeżeli do końca roku Sovereign Capital S.A. nabędzie powyższy mniejszościowy pakiet w wyniku realizacji opcji put.

Kapitał zainwestowany dotychczas w Vivid.pl SA wynosi 5,3 mln zł. Jak powiedział dla Gazety Wyborczej anonimowy komentator - Wydaje się, że akcjonariusze przestali wierzyć w szanse wypracowania skutecznej strategii i postanowili odzyskać z przedsięwzięcia tyle pieniędzy, ile się uda.

Jak podkreśla komunikat KGHM Polska Miedź, dla której DIALOG jest spółką zależną, nabyte aktywa mają charakter długoterminowej lokaty kapitałowej. DIALOG chce rozszerzyć swoją ofertę na rynek e-commerce.

"Tradycyjna telefonia to za mało dla współczesnego klienta" - pisze w komunikacie DIALOG. Klient oczekuje on od swojego dostawcy szerokiej oferty, od medium po sprzęt do jego wykorzystania; słowem jak najszerszy pakiet w jednym rachunku. - Zaczęliśmy od telefonii, ale przecież dialog jest nieograniczony. Inwestycja w renomowany sklep internetowy to jeden ze sposób docierania do potencjalnych klientów - mówi Sławomir Szych, prezes zarządu Telefonii Dialog. - Popularność tej formy zakupów dynamicznie rośnie, również w naszym kraju. Jestem przekonany, że udostępnienie w jednym miejscu szerokiej oferty usług teleinformatycznych z możliwością zakupu niezbędnego sprzętu, a wszystko obudowane systemem rabatów i promocji, spotka się z zainteresowaniem klientów - dodaje prezes Szych.

Zakup zorganizowanego przedsiębiorstwa pozwala szybko zaistnieć w nowym obszarze, wykorzystując go zarówno jako nowy kanał sprzedaży i kontaktu z klientem, jak i jako poszerzenie i uatrakcyjnienie dotychczasowego zakresu usług.

Uzupełnienie asortymentu sklepu Vivid.pl usługami Dialogu powinno nastąpić jeszcze w tym roku.

Obecnie operator ma około 100 tys. abonentów usługi dostępu do internetu.

***

Komunikat KGHM Polska Miedź