Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Czy uda się poprawić reputację eBay.pl?

Podobno dobra agencja Public Relations może wypromować nawet marnej jakości produkt. W przypadku polskiego oddziału eBay jakość podobno ma się poprawiać. Z drugiej strony ciężko jest odbudować zepsutą reputację. Czy uda się to agencji Sigma, która właśnie podpisała roczny kontrakt z serwisem eBay.pl?

Na konferencji "eBay wchodzi do Polski" w kwietniu, eBay był obsługiwany właśnie przez agencję Sigma. Obecnie serwis podpisał z nią stałą umowę o obsłudze PR na rok, z możliwością jej przedłużenia na kolejne lata.

Przedstawiciel Sigmy, Jan Stożek dokonuje ważnego rozróżnienia. Ocena inauguracji jest inna po stronie eBay'a a inna po stronie użytkowników. Internauci nie kryli swojego rozczarowania oferta, jaką międzynarodowy gracz przedstawił Polakom. W zasadzie głosy rozżalenia są wciąż słyszalne. Jeszcze przez miesiącem odwiedzając forum użytkowników eBay.pl trzeba się było wykazać dużym samozaparciem i uporem by wyłuskać z morza utyskiwań jeden pozytywny komentarz. Obecnie opinie na forum są nieco bardziej wyważone.

Gdy eBay.pl zorientował się jak bardzo oczekiwania użytkowników i firmy się rozminęły, podjął pierwsze działania w celu poprawy swojego wizerunku. eBay pracuje nad funkcjonalnością, zawartością i wygladem serwisu. eBay to znana i poważna marka - zaznacza Jan Stożek. Udostępniając z końcem czerwca PayPal dał do zrozumienia, że mu zależy na rynku - dodaje.

To, jak funkcjonuje i wygląda serwis zależy wyłącznie od eBaya. To jak jest postrzegany zależy od tego jaki jest, ale też od umiejętnie sterowanych komunikatów i pracy z mediami agencji Sigma. Naszą rolą jest umiejętne komunikowanie tego, co robi w Polsce eBay - mówi Jan Stożek.

Obecnie eBay.pl odwiedza miesięcznie nieco ponad 860 tys. użytkowników (tzw. real users wg majowego badania Megapanel PBI/Gemius). Według danych przedstawionych przez agencję Sigma w ciągu trzech miesięcy od inauguracji około 300 tys. osób zarejestrowało się w serwisie.