Czy ty, America Online bierzesz tego oto Time Warnera...

Laurence Kirshbaum, szefowa wydawnictwa Time Warner Trade Publishing, pracuje nad przedsięwzięciem polegającym na stworzeniu wysokiej klasy wydawnictwa internetowego - iPublish. Infrastrukturę i pomoc technologiczną projektu dostarczył AOL. Wraz z wejściem na rynek książki elektronicznej America Online zajmie się marketingiem tytułów wydanych przez iPublish na swoich witrynach, poświęconych książkom.

W walce o prawa do wydania wspomnień Jacka Welcha, szefa General Electric, cztery domy wydawnicze wywindowały cenę zaliczki do 7,1 mln USD (dotychczas nie zapłacono tak wysokiej kwoty za publikację faktograficzną). Gdy w grze zostało tylko dwóch licytujących - Time Warner i HarperCollins - autor poprosił, by każda z firm przedstawiła plan wydawniczy. Prezentacja Time Warner zawierała strategię marketingową, według której promocja książki miałaby się odbywać na kanale CNN, na łamach Fortune, a także na stronach AOL. Time Warner wygrał licytację. Pierwsze wspólne przedsięwzięcie działu książkowego i AOL już się rozpoczęło. Jeszcze w listopadzie zostanie wydany poradnik obsługi AOL. Wraz z książką "Wired in a Week" ma być oferowany CD-ROM wydany przez AOL i propozycja zwrotu kosztów jej zakupu tym czytelnikom, którzy zaprenumerują serwis internetowy AOL.

Zapewne wiele lat upłynie, zanim będzie można ocenić, czy fuzja doprowadziła do stworzenia nowatorskich rozwiązań medialnych. Wtedy też okaże się, które działy stoczyły zwycięskie bitwy o kontrolę, którzy gracze byli zmuszeni się wycofać. Prawdopodobnie potyczki ustaną w 2004 r. , kiedy to obie korporacje - zgodnie z planami - wprowadzą się do nowej siedziby. Lecz jednocześnie różnica poglądów może trwać tyle czasu, ile władzom lokalnym zajęło wyrażenie zgody na projekt zagospodarowania Columbus Circle, czyli 15 lat. A w świecie Internetu 15 lat to epoka.