Czy to szczyt?

Interia zwiększyła przychody w drugim kwartale o 280%.

5 mln zł - tyle wyniosły według wstępnych szacunków przychody portalu w II kw. br. Jest to o 280% więcej niż w poprzednim okresie rozrachunkowym. Interia poniosła 2,5 mln zł straty operacyjnej (3,3 mln zł w I kw.) i 1,4 mln zł straty netto (2,6 mln zł w I kw.)

"Rynek reklamowy był w pierwszym półroczu bardzo słaby a mimo to uważam, że udało nam się osiągnąć zadawalające wyniki" - powiedział IS wiceprezes zarządu Interii Grzegorz Wójcik. - "Chociaż nastąpił wzrost wydatków na reklamę, był on jednak znacznie poniżej wcześniejszych oczekiwań." Interia zmniejszyła straty - operacyjną i netto - ale niewspółmiernie do wzrostu przychodów, co było wynikiem nakładów poczynionych na reklamę.

"Udało nam się zmniejszyć koszta operacyjne portalu, zredukowaliśmy też dzięki wymianie barterowej wydatki na marketing, " - powiedział Grzegorz Wójcik. Jego zdaniem drugie półrocze powinno wypaść dla Interii pomyślnie, chociaż nie chciał jeszcze oceniać szans na realizację przez portal tegorocznych planów uzyskania 14 mln zł przychodów.

W branży reklamowej III kw. jest tradycyjnie słabszy, a jeszcze w kwietniu br. prezes Interii Tomasz Jażdżyński powiedział IS, że 90% przychodów portalu pochodzi ze sprzedaży powierzchni reklamowej. "Nie potrafię na razie powiedzieć dokładnie, jak wyglądała struktura przychodów w II kw., ale na pewno wzrósł udział z handlu elektronicznego" - powiedział Grzegorz Wójcik. Interia zamierza opublikować pełne sprawozdanie finansowe za II kw. 3 sierpnia br.