Czy płatne odnośniki ustąpią pola reklamom typu rich media ?
-
- Magdalena Górak,
- 19.11.2004, godz. 12:47
Choć rynek płatnych linków ma się wciąż bardzo dobrze, o czym m.in. świadczą wyniki finansowe Google, nadchodzi era reklam typu rich media. Jak wynika z prognoz eMarketera, "przewrót" ma nastąpić do końca obecnej dekady.
Rich media, czyli multimedialne formy reklamy internetowej, zwiększają swój udział w rynku reklamowym, co związane jest z upowszechnianiem się szerokopasmowych łączy. Aż 53% gospodarstw domowych w USA ma mieć stały i szybki dostęp do sieci w przyszłym roku. Drugi powód popularności tego typu reklam, to rosnące zainteresowanie internetem jako medium reklamowym wśród reklamodawców do tej pory wykorzystujących do promocji tradycyjne media. W tej chwili preferują oni reklamy audiowizualne. Nie bez znaczenia jest też fakt, że reklamy typu rich media mają najwyższy poziom "klikalności" spośród wszystkich rodzajów e-reklamy, który wynosi 1,17%.
Wydatki na reklamę typu rich media wzrosły w tym roku o prawie 37%, a według prognoz eMarketera przez najbliższe 3 lata mają rosnąć średnio o 25%.
Ostrożniejszy w prognozach jest DoubleClick - na podstawie danych za trzeci kwartał br. firma przewiduje, że udział reklam typu rich media ustabilizuje się na poziomie 43%.