Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Czy Internet dogania telewizję?

Najnowsze badania Nielsen Media Research na zlecenie Television Bureau of Advertising (TVB) wykazały, że ponad dwukrotnie zmniejszyła się różnica w czasie, jaki młodzi Amerykanie poświęcają na oglądanie telewizji i korzystanie z Sieci. Czy Internet może wyprzedzić telewizję?

Według badań z czerwca 2006 r., większość respondentów w wieku 18-34 lat, poświęcała dziennie 137,4 minuty więcej na oglądanie telewizji niż na surfowanie w sieci. Najnowsze badania Nielsen Media Research na zlecenie Television Bureau of Advertising (TVB) wykazały, że obecnie różnica zmniejszyła się do 1 godziny.

Internet jest najpopularniejszym medium wśród ludzi do 25 roku życia. W sierpniu 2007 roku JupiterResearch i Ipsos przeprowadziły badania, według których amerykańscy konsumenci w wieku 18-24 lat w ciągu tygodnia spędzają w sieci dwie godziny więcej niż przed telewizorem.

Wśród ludzi powyżej 25 roku życia najpopularniejszym medium pozostaje telewizja. Gdyby jednak trend widoczny w badaniach przeprowadzonych na zlecenie TVB utrzymywał się dalej, to za około dwa lata konsumenci w wieku 18-34 lat mogą poświęcać tyle samo czasu na oglądanie telewizji, co na przebywanie w Sieci.

Internet staje się coraz popularniejszy wśród ludzi w wieku powyżej 35 lat. Ekspansja Sieci w tym przedziale wiekowym postępuje systematycznie, choć najwolniej. Konsumenci po 35 roku życia wciąż najchętniej korzystają z telewizji.

"Amerykańskie badania wskazują na zmniejszanie się dystansu między Internetem a telewizją. Podobna analiza w Polsce mogłaby przynieść zbliżone rezultaty - około 70% polskich internautów jest w wieku 18-39 lat. Nie ulega wątpliwości, że Internet osiągnął znaczną przewagę techniczną i funkcjonalną nad telewizją, stąd wynika jego postępująca ekspansja" - twierdzi Łukasz Wołek, Managing Director agencji interaktywnej EURA7.