Czy AOL połączy się z Warnerem?

Komisja Europejska postanowiła – przynajmniej na razie - nie dopuścić do połączenia internetowego giganta AOL z grupą medialną Warner.

Aby fuzja mogła dojść do skutku, Komisja postawiła jeden, ale bezwzględny warunek: obie firmy muszą podpisać dokument, w którym zobowiążą się do zredukowania swojej dominacji na rynku europejskim.

AOL i Warner na podjęcie decyzji mają czas do 24 września. Później, warta 126 mld dolarów transakcja być może dojdzie do skutku. Komisja Europejska decyzję swą tłumaczy „normalnym w przypadkach dużych fuzji postępowaniem”.

Obawy Komisji dotyczą także zmonopolizowania przez dwie duże medialne firmy szybko rozwijającego się segmentu nowej technologii. Komisja – prawdopodobnie zresztą nie bez racji – uważa, że obie firmy mogą realizować na tyle ekspansywną strategię, że wyeliminują z rynku swoich rywali.

Szefowie Time Warner mają kolejny twardy orzech do zgryzienia. W ciągu jednego tygodnia Komisja Europejska zamierza zablokować już drugą fuzję tego giganta medialnego. Time Warner od pewnego czasu stara połączyć się z EMI, jedną z największych na świecie firm fonograficznych. Wczoraj Mario Monti, komisarz Unii Europejskiej do spraw konkurencji, powiedział, że oba koncerny muszą formalnie przedstawić swoje propozycje do 18 października.