Czwartkowy przegląd prasy

Nowa strategia działania internetowego giganta zza oceanu. Telekomunikacja Polska zmienia swój negatywny wizerunek. Massachusetts walczy z Microsoftem. HP obniża prognozy na rok przyszły.

GAZETA WYBORCZA

Przewrót w Ameryce

Internetowy gigant America Online z grupy AOL Time Warner oprze swoją działalność na nowej strategii. AOL chce, aby jak najwięcej abonentów skorzystało z szerokopasmowego dostępu do Internetu, ale w zamian za to zaproponuje im specjalne przywileje. Będzie to np. darmowy dostęp do płatnych usług, których ofertę AOL ma znacznie rozszerzyć. (s. 23)

RZECZPOSPOLITA

Gdy rachunek jest zbyt wysoki

Zarząd Telekomunikacji Polskiej zmierza do poprawienia negatywnego wizerunku firmy. Dlatego podjął decyzję, aby raz na dwa lata uznawano, bez wnikania w szczegóły, jedną reklamację klienta o wartości nie przekraczającej 100 zł. TP zaoszczędzi także własne pieniądze, gdyż rozpatrzenie każdej reklamacji - zdaniem przedstawicieli firmy - kosztuje znacznie więcej niż 100 zł. (s. B 5)

PRAWO I GOSPODARKA

Microsoft kontra stany

Dzięki korzystnemu dla siebie wyrokowi amerykańskiego sądu, potentat z Redmond znalazłby się w lepszej sytuacji również w Europie, gdzie toczy się śledztwo w sprawie stosowania przez niego praktyk monopolistycznych. Od wyroku sądu odwołał się jednak jeden ze stanów. Zdaniem prokuratury generalnej stanu Massachusetts wyrok wobec Microsoftu jest zbyt łagodny. (s. 9)

HP przyspiesza cięcia

Niepewna sytuacja na światowym rynku spowodowała, że HP obniżył prognozy wzrostu zysku na 2003 r. Choć oszczędności firmy wynikające z połączenia z Compaqiem przyszły szybciej niż oczekiwano, to jednak zyski firmy nie będą rosły tak szybko jak oczekiwano. (s. 10)