Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Czerwcowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny i grupy witryn w Polsce

Grupa Interia odzyskuje straconą wcześniej lokatę, Grupa Fotka niżej o 3 miejsca tracąc zasięg oraz notując spadek liczby odsłon. Z Top 20 znika ceneo, o osiem szczebli wyżej pnie się Grupa Mozilla, a jej witryna mozilla.com w rankingu domen pokonuje Microsoft.com. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami badań czerwcowej fali badania Megapanel PBI/Gemius dotyczących najpopularniejszych grup witryn i witryn niezgrupowanych, a także domen i komunikatorów.

Czerwcowe wyniki Megapanelu - najpopularniejsze witryny i grupy witryn w Polsce
Czerwcowe wyniki Megapanelu PBI/Gemius nie przyniosły znaczących zmian w czołówce zestawień. Zauważyć można jedynie nieznaczny spadek popularności serwisów grupy Fotka.pl, która traci użytowników i liczbę generowanych odsłon. Warto odnotować też pojawienie się w rankingu najpopularniejszych domen witryny mozilla.com, która uplasowała się oczko wyżej niż bezpośredni konkurent - Microsoft.com.

RANKING GRUP WITRYN I WITRYN NIEZGRUPOWANYCH WEDŁUG ZASIĘGU MIESIĘCZNEGO

W kwietniu piąta, w maju siódma, a wg czerwcowych wyników Megapanelu PBI/Gemius, Grupa Interia plasuje się na pozycji szóstej (z ponad 10,2 mln użytkowników oraz 61% zasięgiem), spychając o oczko niżej Grupę Gazeta (9,9 mln real users). Pierwsza trójka w rankingu grup witryn i witryn niezgrupowanych według miesięcznego zasięgu pozostaje wciąż taka sama: każdy z graczy minimalnie zwiększył swój zasięg. Google obecnie pochwalić się może 92,6% zasięgiem, Grupa Onet - 74% zasięgiem, a nasza-klasa.pl przyciągając ponad 11,6 mln internautów odnotowuje 69,6% zasięg.

Do ciekawych przetasowań doszło w drugiej dziesiątce zestawienia: Grupa Mozilla (mozilla.com i mozilla.org) skoczyła aż o osiem pozycji (zyskując ponad 2 mln użytkowników!) plasując się w czerwcu na 12 miejscu. Z zestawienia znika ceneo.pl, a pojawia się m. in. Grupa Plus GSM z 22% zasięgiem (w jej portfelu: plus.pl, plusgms.pl, iplus.pl, simplus.pl i plusnet.pl) oraz Grupa pkt.pl (pkt.pl i alejahandlowa.pl). Trzy miejsca niżej (na 19. pozycję) spada Pino.pl.

RANKING GRUP WITRYN I WITRYN NIEZGRUPOWANYCH WEDŁUG LICZBY ODSŁON

W rankingu grup witryn i witryn niezgrupowanych według liczby odsłon znaczący wzrost odnotowała witryna travian.pl (ponad 1 mln 650 tys. odsłon i 4 oczka wyżej), a także menelgame.pl (13. lokata). Pierwsza trójka bez zmian: Nasza-Klasa, Google i Allegro - w sumie użytkownicy tych witryn wygenerowali blisko 20 mld odsłon. W zestawieniu pojawia się witryna wyspagier.pl oraz Grupa GG Network.

RANKING GRUP WITRYN I WITRYN NIEZGRUPOWANYCH WEDŁUG CZASU

W czerwcu polscy internauci spędzili na serwisie Facebook średnio 2 godziny 24 minut, co sprawiło, że pojawił się on w rankingu grup witryn i witryn niezgrupowanych według czasu. Średnio o 20 minut więcej internauci poświęcili też Naszą-Klasą, na której teraz przeciętny użytkownik spędza miesięcznie ponad 9 godzin! W zestawieniu pojawia się nietuzinkowa gra przeglądarkowa Menelgame i to od razu na wysokim 14. miejscu. Mniej czasu poświęciliśmy w czerwcu na Wikipedię (spadek z 12. na 16. lokatę) oraz nieznacznie mniej na serwisy Grupy Interii, która dała się wyprzedzić Grupie o2.pl .

Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New replica rolex watches are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.