Czego w Sieci szukają finansiści

Według raportu przedstawionego przez Stowarzyszenie Pracowników Finansów (AFP), większość pracowników amerykańskich firm i instytucji finansowych wykorzystuje zasoby Internetu w codziennej pracy.

AFP przeprowadziło sondaż wśród 346 członków i przedstawiło na tej podstawie raport dotyczący wpływu Internetu na pracę finansistów. Wynika zeń, że 78% pracowników sektora finansowego w Stanach Zjednoczonych szuka w Internecie odpowiedzi na problemy, które rozwiązuje w ramach wykonywania swojej pracy zawodowej. Około 73% czyta ponadto w Sieci wiadomości dotyczące branży; około 61% otrzymuje zaś newslettery lub alerty z informacjami na temat bieżących wydarzeń, zmian cen, itp. 57% śledzi także w Sieci informacje na temat konkurencji. Około 41% szuka w Internecie potencjalnych dostawców rozwiązań, a 17% - klientów. Nic więc dziwnego, że 91% ankietowanych zgodziło się z tezą, iż Internet ma wpływ na podejmowane przez ich firmę decyzje o włączeniu do oferty określonej usługi.

Według badania AFP, 41% respondentów odwiedza codziennie strony banków i instytucji finansowych. Wśród stron zawierających informacje z rynków finansowych największą popularnością cieszy się Bloomberg.com, który odwiedza codziennie ok. 20% ankietowanych; 15-proc. grupa odwiedza każdego dnia serwis The Wall Street Journal Online, podczas gdy 8% - CBS Marketwach.