Czego Amerykanie szukają w Internecie?

2/3 internautów w Stanach Zjednoczonych korzysta z Sieci wyłącznie, aby sprawdzić skrzynkę e-mail, a zaledwie połowa szuka w niej bieżących informacji. Jak się okazuje, Amerykanie są "zwykłymi" użytkownikami. "Wykorzystywanie Internetu zazwyczaj związane jest z pozycją społeczną i charakterem wykonywanej pracy" - mówi PC World socjolog Ireneusz Kupidurski.

"MRI's Fall 2008 Survey of the American Consumer" to badanie postaw konsumenckich społeczeństwa amerykańskiego. Dokładnie analizuje z jakich usług w ciągu ostatnich 30 dni najchętniej respondenci korzystali.

Na tle zeszłorocznych wyników widać niemałe różnice. Od 2005 roku Amerykanie zdecydowanie zmieniają swoje nawyki korzystania z Sieci. Ma to związek z rozbudową łączy szerokopasmowych dzięki którym chętniej ściągają programy telewizyjne lub oglądają filmy video.

"Wykorzystywanie Internetu zazwyczaj związane jest z pozycją społeczną i charakterem wykonywanej pracy. Byłoby dosyć dziwne, gdyby zwykły pracownik śledził notowania na giełdzie, a makler wyniki drużyn piłkarskich. Owszem, to też jest możliwe, jednak przy badaniach w skali makro nie ma to najmniejszego znaczenia" - mówi PC World socjolog zmian społecznych Ireneusz Kupidurski.

Dokładnie 74,2% Amerykanów wykorzystuje Internet do sprawdzenia swojej poczty e-mail, a jedynie 46% za jego pomocą szuka bieżących informacji z kraju i ze świata. Ponadto 39,6% z nich drogą on-line dokonuje opłaty rachunków, a 37% prowadzi rozmowy za pomocą komunikatorów internetowych. Na samym końcu zestawienia plasuje się ściąganie programów telewizyjnych (3,2%) i korzystanie z telefonii internetowej (4%).

Stany Zjednoczone posiadają ponad 223 miliony użytkowników Sieci, którzy korzystają z blisko 83 miliona szerokopasmowych łącz internetowych. Mimo, że są to ogromne możliwości, to sposób wykorzystywania Internetu jak widać nie jest "szczególny".