Czasochłonna informacja i rozrywka online

MediaPost: Internauci spędzają coraz więcej czasu na oglądaniu stron informacyjnych i rozrywkowych. Mniej czasu przeznaczają na zakupy online czy korzystanie z elektronicznej poczty.

Online Publishers Association przeprowadziło badania nad aktywnością internautów we wrześniu. Okazało się, że 41% z nich korzysta z internetowych serwisów informacyjnych (takich jak CNN.com) oraz stron oferujących rozrywkę. Jest to wzrost o ponad 5% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Wzrost popularności stron informacyjnych i rozrywkowych odbywa się kosztem takich serwisów jak Yahoo! Mail czy innych komunikatorów. W ubiegłym roku internauci spędzali tam aż 46% swojego czasu w internecie, teraz przeznaczają go niecałe 40%.

Zakupy online są wciąż popularne, choć internauci spędzają na nich mniej czasu. Serwisy takie jak eBay zajmują internautom 15,2% całego czasu sufrowania po sieci, w porównaniu do 15,4% we wrześniu 2003 roku. Dzieje się tak z powodu ułatwień wprowadzanych przez serwisy zakupowe. Obroty takich sklepów są więc coraz większe, ale czas spędzany na zakupach przez internautów coraz krótszy.

Stosunkowo mało czasu internauci przeznaczaja na przeglądanie zasobów internetu. Użycie przeglądarek stanowi jedynie 4% internetowej aktywności.

Rosnąca popularność stron informacyjnych wynika przypuszczalnie z coraz powszechniejszego szerokopasmowego dostępu do internetu, który pozwala na korzystanie z uatrakcyjniających stronę rich media.