Czas na lokalne linki sponsorowane?

Z raportu przygotowanego przez Kelsey Group wynika, że już wkrótce znaczne przychody generować będą płatne odnośniki wykupywane przez mniejsze firmy, działające lokalnie. Zdaniem firmy NetSprint, która niedawno uruchomiła opcję umieszczania lokalnych, sponsorowanych linków w wynikach wyszukiwania ten sektor będzie przynosił odpowiednie zyski dopiero za 2 lata.

Coraz więcej firm wyszukiwawczych umieszcza lokalne płatne odnośniki w wynikach wyszukiwania. Nie są one wyświetlane wszystkim użytkownikom, a jedynie tym, którzy są związani z miejscem działania danego reklamodawcy. Zdaniem Kelsey Group, taka forma promocji ma dużą skuteczność.

Firma analityczna podkreśla również, że od lutego 2003 roku do analogicznego okresu br. zainteresowanie lokalnymi płatnymi odnośnikami wzrosło o 44%. Wciąż jednak wiele małych firm waha się, czy reklama w wynikach wyszukiwania jest dla nich najlepszą formą promocji. Zdaniem Kelsey Group, możliwość umieszczania płatnych odnośników powinna być bardziej rozpromowana wśród małych i średnich przedsiębiorstw. "Zdecydowana większość potencjalnych reklamodawców nie ma świadomości korzyści, jakie gwarantuje im ten rodzaj linków sponsorowanych" - zgodził się Artur Banach, prezes firmy NetSprint - "Dlatego myślę, że w ciągu najbliższych 2 lat przychody z lokalnych linków sponsorowanych, nie będą stanowiły istotnej części przychodów wyszukiwarek."

Jak wskazuje NetSprint, obecnie najbardziej zainteresowane lokalnymi, płatnymi odnośnikami są w Polsce firmy usługowe, restauracje oraz szkoły wyższe.