Cyfrowe i papierowe czasopisma

Jak połączyć wersję cyfrową z papierową i jeszcze czerpać z tego zyski? Pod koniec października zastanawiali się nad tym najwięksi wydawcy amerykańskich czasopism.

Wydawcy magazynów debatowali nad tym, czy dostęp do gazety online powinien być płatny. Jak wykorzystać stronę WWW pisma? Czy publikować na niej całą zawartość magazynu, czy tylko fragmenty? A może powinny się tam znaleźć treści całkowicie odmienne od tego, co można przeczytać w papierowym odpowiedniku tytułu?

Jak na razie wśród wydawców gazet przeważa opinia, że treści na stronie WWW powinny być odpłatne. Robi tak z powodzeniem Wall Street Journal Online. Przeciwnego zdania są wydawcy New York Times oraz The Washington Post. Ich zdaniem, czytelnicy są skłonni płacić wtedy, gdy na stronie internetowej mogą znaleźć materiały nigdzie indziej niedostępne. Tak się dzieje w przypadku serwisu Consumer Reports, który cieszy się sporą popularnością.

Wydawcy nie powinni umieszczać treści dostępnych w wersji papierowej gazety na stronie WWW, lecz jak najlepiej wykorzystać możliwości, jakie daje interenet. Zdaniem uczestników forum, internetowa wersja pisma powinna być zbiorem najświeższych wiadomości, a papierowe wydanie powinno zawierać pogłębione analizy i eseje.