Crossmediowa oferta Onet.pl i TVN

Biura reklamy TVN-u i Onet.pl przygotowały wspólną ofertą dla reklamodawców. Oferta daje możliwość reklamowania się jednocześnie w obu mediach (czyli w telewizji i na portalu).

Jak podaje Presserwis, dzięki nowej ofercie spoty reklamodawcy pojawiać się będą zarówno na antenie telewizji TVN, jak i w portalu Onet.pl. Nowa propozycja jest już prezentowana wśród domów mediowych.

Wygląda na to, że reklama crossmediowa (czyli emitowana w różnych mediach) staje się coraz bardziej popularna wśród dużych portali. Zwłaszcza Onet.pl, który wchodzi w skład grupy ITI, może wykorzystywać efekt synergi w grupie.

Również crossmediową, choć trochę bardziej rozbudowaną, ofertę posiada obecnie Wirtualna Polska. AdTotal to nowy brand WP stworzony do obsługi sprzedażowej i współpracy z partnerami tworzącymi sieć, oferujący całościową wieloekranową reklamę (telewizja Orange Sport, internet, telefony komórkowe, LCD oraz reklama w bankomatach). Innowacyjność polega na połączeniu wszystkich mediów i kanałów.

Gruszek w popiele nie zasypia również Interia. - "Od ponad roku już przygotowujemy oferty crossmediowe i to chyba najbardziej zaawansowane w tej chwili na rynku, bo wspólnie z wszystkimi czasopismami wydawnictwa Bauer i stacjami radiowymi RMF FM" - mówi Agnieszka Kliber, PR INTERIA.PL.

Aktualizacja: 24 marca 2009 15:48

Odpowiada Marcin Bogłowski, dyrektor działu badań i rozwoju Grupy TVN SA - Biuro Reklamy.

Jakie są koszty takiej reklamy dla reklamodawcy? Czy są znacznie wyższe niż w przypadku reklamowania się tylko na jednym z mediów?

Marcin Bogłowski: Zlecenia na reklamę w TVN, które jednocześnie wykorzystują kampanie w Onet otrzymały specjalny rabat 5% na pierwszą połowę roku. Ogólnie zakładamy w pierwszym okresie istnienia produktu wspólnego, że korzystanie z rozwiązań wspólnych zapewniać będzie zwiększoną efektywność kosztową.

W telewizji TVN emitowane będą spoty reklamowe. Czy część portalowa oferty (Onet.pl) to tylko spoty reklamowe, czy również inne formy reklamy jak np. bannery?

Oferta dotyczy tylko spotów reklamowych w stacjach Grupy TVN i Wideoad w Onet.

Czy to wasza pierwsza tego typu crossmediowa oferta (czyli reklama w TV i na serwisie)? Czy wzorowaliście się na pomyśle WP, czyli AdTotal?

To jest pierwsza tak szeroka oferta wykorzystująca oba media. Chociaż w przypadku TVN24.pl czy Plejady.pl takie rozwiązania oparte na spocie TV już były stosowane . Nie wzorowaliśmy się więc na pomyśle WP, czy AdTotal gdyż wcześniej już takie rozwiązania były podejmowane w ramach naszych działań. Ta oferta wychodzi z obecnego stanu rynku, który pozwala już na bardziej masową skalę wspierać reklamę telewizyjną reklamą emitowaną w portalu jako bardziej efektywnym kosztowo i komunikacyjnie uzupełnieniem kampanii TV.

Czy wcześniej prowadziliście podobne działania z TVN? Czy ten krok oznacza pogłębienie współpracy w grupie ITI? Jeżeli tak, to jakie będą kolejne kroki?

Posiadanie obu mediów w porfolio jest oczywistą zachętą do poszukiwania synergii pomiędzy mediami. Zależy nam żeby rozwiązania oferowane przez Grupę miały nie tylko wymiar kosztowy ale również przyczyniały się do lepszego odwzorowania roli mediów w nowoczesnej komunikacji z Klientami którzy konsumują oba media.