Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Crossmediowa oferta Onet.pl i TVN

Biura reklamy TVN-u i Onet.pl przygotowały wspólną ofertą dla reklamodawców. Oferta daje możliwość reklamowania się jednocześnie w obu mediach (czyli w telewizji i na portalu).

Jak podaje Presserwis, dzięki nowej ofercie spoty reklamodawcy pojawiać się będą zarówno na antenie telewizji TVN, jak i w portalu Onet.pl. Nowa propozycja jest już prezentowana wśród domów mediowych.

Wygląda na to, że reklama crossmediowa (czyli emitowana w różnych mediach) staje się coraz bardziej popularna wśród dużych portali. Zwłaszcza Onet.pl, który wchodzi w skład grupy ITI, może wykorzystywać efekt synergi w grupie.

Również crossmediową, choć trochę bardziej rozbudowaną, ofertę posiada obecnie Wirtualna Polska. AdTotal to nowy brand WP stworzony do obsługi sprzedażowej i współpracy z partnerami tworzącymi sieć, oferujący całościową wieloekranową reklamę (telewizja Orange Sport, internet, telefony komórkowe, LCD oraz reklama w bankomatach). Innowacyjność polega na połączeniu wszystkich mediów i kanałów.

Gruszek w popiele nie zasypia również Interia. - "Od ponad roku już przygotowujemy oferty crossmediowe i to chyba najbardziej zaawansowane w tej chwili na rynku, bo wspólnie z wszystkimi czasopismami wydawnictwa Bauer i stacjami radiowymi RMF FM" - mówi Agnieszka Kliber, PR INTERIA.PL.

Aktualizacja: 24 marca 2009 15:48

Odpowiada Marcin Bogłowski, dyrektor działu badań i rozwoju Grupy TVN SA - Biuro Reklamy.

Jakie są koszty takiej reklamy dla reklamodawcy? Czy są znacznie wyższe niż w przypadku reklamowania się tylko na jednym z mediów?

Marcin Bogłowski: Zlecenia na reklamę w TVN, które jednocześnie wykorzystują kampanie w Onet otrzymały specjalny rabat 5% na pierwszą połowę roku. Ogólnie zakładamy w pierwszym okresie istnienia produktu wspólnego, że korzystanie z rozwiązań wspólnych zapewniać będzie zwiększoną efektywność kosztową.

W telewizji TVN emitowane będą spoty reklamowe. Czy część portalowa oferty (Onet.pl) to tylko spoty reklamowe, czy również inne formy reklamy jak np. bannery?

Oferta dotyczy tylko spotów reklamowych w stacjach Grupy TVN i Wideoad w Onet.

Czy to wasza pierwsza tego typu crossmediowa oferta (czyli reklama w TV i na serwisie)? Czy wzorowaliście się na pomyśle WP, czyli AdTotal?

To jest pierwsza tak szeroka oferta wykorzystująca oba media. Chociaż w przypadku TVN24.pl czy Plejady.pl takie rozwiązania oparte na spocie TV już były stosowane . Nie wzorowaliśmy się więc na pomyśle WP, czy AdTotal gdyż wcześniej już takie rozwiązania były podejmowane w ramach naszych działań. Ta oferta wychodzi z obecnego stanu rynku, który pozwala już na bardziej masową skalę wspierać reklamę telewizyjną reklamą emitowaną w portalu jako bardziej efektywnym kosztowo i komunikacyjnie uzupełnieniem kampanii TV.

Czy wcześniej prowadziliście podobne działania z TVN? Czy ten krok oznacza pogłębienie współpracy w grupie ITI? Jeżeli tak, to jakie będą kolejne kroki?

Posiadanie obu mediów w porfolio jest oczywistą zachętą do poszukiwania synergii pomiędzy mediami. Zależy nam żeby rozwiązania oferowane przez Grupę miały nie tylko wymiar kosztowy ale również przyczyniały się do lepszego odwzorowania roli mediów w nowoczesnej komunikacji z Klientami którzy konsumują oba media.