Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Coraz większa strataTravelplanet.pl

Travelplanet.pl zamyka pierwsze półrocze 2010 r. ze stratą w wysokości 2,5 mln zł. To dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie rok temu.

Pośrednik usług turystycznych w internecie, Travelplanet.pl (833 tys. użytkowników wg czerwcowych wyników Megapanel PBI/Gemius) w ciągu pierwszego półrocza 2010 osiągnął przychody w wysokości 7 mln 746 tys. zł. To minimalnie mniej niż rok temu, kiedy było 7 mln 789 tys. zł.

Znacząco powiększyła się jednak strata Spółki. Podczas gdy pierwsze półrocze 2009 r. Travelplanet.pl zamknął stratą w wysokości 1 mln 126 tys. zł, tak w tym roku jest to ponad dwa razy więcej - 2 mln 252 tys. zł.

Jak podano w sprawozdaniu, na wyniki Spółki miało wpływ m. in. zamknięcie 2 punktów obsługi klienta (co jednak zgodne było z polityką zwiększenia efektywności) - obecnie Spółka ma 15 takich "naziemnych" punktów, a także chmura pyłu wulkanicznego z Islandii i żałoba narodowa po katastrofie prezydenckiego samolotu, które znacząco ograniczyły podróże Polaków.

Travelplanet.pl zakłada, że w 2010 r. mimo niekorzystnych tendencji na rynku, osiągnięte będą obroty na poziomie 2009, a także utrzymana będzie płynność finansowa - czytamy w sprawozdaniu.

Na 2010 r. Spółka zaplanowała działania zmierzające do wzrostu świadomości marki oraz budowania przewagi konkurencyjnej w obszarze obsługi klienta, a także zoptymalizowanie witryny travelplanet.pl w obszarach mających wpływ na konwersję handlową.

Źródło: Travelplanet.pl SA