Coraz więcej szatana w Internecie

Ostatnie wydarzenia na polskiej scenie politycznej nie pozostały bez wpływu na internetową społeczność. W ciągu ostatnich dni w polskim Internecie zauważalnie wzrosła bowiem popularność słów takich jak "szatan" i "czarownica", co zawdzięczamy m.in. wypowiedziom premiera Kaczyńskiego i ojca Rydzyka.

Wynika tak z raportu przygotowanego z wykorzystaniem usługi monitorowania Sieci - NewsPoint - która śledzi ponad 1000 serwisów WWW, w tym portale, wortale, blogi i serwisy społecznościowe.

Pomiędzy 1 a 10 lipca odnotowano zatem, iż słowo "czarownica" pojawiło się 267 razy, podczas gdy przez cały czerwiec wykryte zostało 159 przypadków jego stosowania. Aż 207 publikacji zawierających ten wyraz pojawiło się w Sieci pomiędzy 8 a 10 lipca, czyli w okresie, kiedy ujawniono wypowiedzi dyrektora Radia Maryja na temat Marii Kaczyńskiej, żony Prezydenta RP.

W pierwszej dekadzie lipca zyskał na popularności również "szatan", o 16 % częściej występujący w polskim Internecie niż w poprzednim miesiącu.

Inne słowa, kojarzone z "siłami nieczystymi" także pojawiały się częściej. Zdecydowanie najpopularniejszym było słowo "duch" (o jego popularności zdecydowała jednak wieloznaczność) - zauważono 1945 jego wystąpień. "Diabły i wiedźmy cieszą się zdecydowanie mniejsza popularnością - w analizowanym okresie w polskim Internecie pojawiły się odpowiednio 606 i 204 razy. Antychryst powoli odchodzi w niepamięć - od początku czerwca pisano o nim jedynie 5 razy" - czytamy w raporcie.

Więcej informacji: NewsPoint