Coraz więcej prezentów z Internetu

Tegoroczne wydatki świąteczne dokonane przez Amerykanów w Internecie były ponad dwukrotnie większe niż rok temu. W Sieci zostawiono 8,7 mld dolarów.

Jeszcze rok temu Amerykanie zrobili świąteczne zakupy na kwotę 4,2 mld dolarów. Wzrost więc wyniósł 108 procent. Firmy badawcze Golden Sachs i PC Data prowadziły od ostatniego tygodnia listopada po 17 grudnia. Większe wydatki, oprócz wzrostu popularności Internetu, tłumaczy się także tym, że w tym roku sezon świątecznych zakupów rozpoczął się nieco wcześniej. Stało się tak, ponieważ wielu klientów poprzednio zamawiając prezenty niemal w ostatniej chwili, otrzymywali je z opóźnieniem. Wirtualne sklepy, pamiętając o tym, uprzedzały klientów, by starały się wcześniej składać zamówienia dając im więcej czasu na rozwiązywanie problemów logistycznych.

W Polsce brak na razie precyzyjnych danych na temat Świąt w internetowym handlu. Przedstawiciele krajowych wirtualnych sklepów jednak przyznają, że w tym roku ich obroty radykalnie wzrosły. Małgorzata Śląska z internetowego hipermarketu ToTu, powiedziała nam, że w tym roku świąteczne obroty były dwu- a nawet trzykrotnie wyższe niż rok temu. Także Vivid.pl podał, że w tym okresie świątecznym osiągnął o 100 procent wyższe obroty niż w 1999 r.