Coraz lepsze wyniki wydawców online

Minione trzy kwartały okazały się dla internetowej branży wydawniczej w USA bardzo korzystne. Z raportu opublikowanego przez Online Publishers Association wynika, że przez 9 miesięcy br. nastąpił wzrost w przychodach z e-reklamy o ponad jedną trzecią w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

OPA poddało badaniom 26 internetowych wydawców. Trzeci kwartał okazał się dla nich bardzo korzystny. Przychody wzrosły o 46% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Przedstawiciele OPA podkreślają, że branża internetowa ma się coraz lepiej. Jednakże wydawcy online nie poddają się euforii. Takie nastroje, jak te, które panowały jeszcze 3 lata temu, podczas wielkiej świetności sektora internetowego, mają się nie powtórzyć. Dominuje realizm, więc scenariusz o przeinwestowaniu i przecenie możliwości rynku jest zdaniem OPA niemożliwy.

Trend wzrostowy w branży internetowej ma się nasilić w 2004 roku. Zdaniem szefa OPA, do 2008 roku przychody z reklamy internetowej mają wynieść 8 mld USD.

Obecnie prognozowana hossa internetowa ma być osadzona na bardzo trwałych i solidnych fundamentach. OPA podkreśla, że wydawcy internetowi tym razem nie będą musieli obawiać się pęknięcia dotcomowej „bańki”.

W badaniu OPA wzięli udział najwięksi amerykańscy wydawcy online: CBS MarketWatch, CNET Networks, MSNBC.com, New York Times Digital, Forbes.com oraz The Wall Street Journal Online.

Więcej:

http://www.online-publishers.org