Content Marketing jako odpowiedź na zmiany w algorytmach Google

Od 2011 świat Internetu nie wygląda już tak samo. Dlaczego? To właśnie w tym roku Google zabrał się za porządkowanie Internetu i zaczął szukać sposobów, które pozwoliłyby mu docenić źródła niosące wartość dla internauty. Tym samym wiele domen stosujących tzw. techniki Black Hat SEO, czyli techniki niezgodne z regulaminami wyszukiwarek, zostało ukaranych, przestało się pojawiać w wyszukiwarce Google po określonych frazach lub w ogóle z niej zniknęło. Jak zatem prowadzić marketing w internecie, aby przynosił on z jednej strony wymierne korzyści, a z drugiej zyskał przychylność i akceptację Google? Odpowiedzią jest Content Marketing.

Autor: dr Katarzyna Kandefer-Winter, właściciel GetFound.pl

O co chodzi w Content Marketingu?

Content marketing to sztuka komunikacji z potencjalnymi i obecnymi klientami, bez sięgania do technik sprzedażowych. To sztuka odpowiadania na pytania potencjalnego klienta, angażowania go, edukowania, to element budowania relacji. Jest to marketing za przyzwoleniem odbiorcy, czyli taki, który mu nie przeszkadza i nie przerywa jego działań. Zamiast oferowania wprost produktu lub usługi bazuje na dostarczaniu wartościowych informacji klientowi, by był on bardziej świadomy i miał większą wiedzę. Kluczem strategii Content Marketingu jest dostarczanie klientom rzetelnych, przydatnych, wartościowych treści w sposób ciągły i w odpowiednim momencie, co przełoży się na ich lojalność oraz zaufanie do firmy, a tym samym skorzystanie z jej oferty.

Dlaczego Google to lubi?

Google docenia wartościową treść czyli taką, która rzeczywiście odpowiada na potrzeby, pytania i oczekiwania grupy docelowej. Taką, która angażuje, wciąga i zaciekawia, która jest zredagowana we właściwy sposób czyli taki, który umożliwia odbiorcy łatwe zapoznanie się z treścią. To właśnie takie treści i strony internetowe, które ją dostarczają są promowane w organicznych wyszukiwaniach w wyszukiwarce.

Content Marketing to coś więcej niż sposób na Google

Ale content marketing to coś więcej niż tylko sposób na Google czy działania wizerunkowe.

Po pierwsze: Content marketing to podejście, które wynika bezpośrednio ze strategii i które pozwala dobrać działania w taki sposób, aby wykorzystać mocne strony firmy, jej przewagę konkurencyjną i odpowiedzieć na potrzeby klienta. Jest to kompleksowe i spójne podejście do działań marketingowych w firmie. Poprawnie prowadzone działania content marketingowe pozwalają nie tylko przyciągnąć odwiedzających do strony internetowej, ale także umożliwiają generowanie leadów i zdobywanie wiernych klientów.

Po drugie: Content Marketing odgrywa ważną rolę w procesie generowania leadów i lead nurturingu. Jak wskazuje HubSpot, lider Inbound Marketingu, którego częścią jest Content Marketing, 80% odwiedzających stronę internetową nie jest gotowych do dokonania zakupu. Są oni na etapie poszukiwania wstępnych informacji dotyczących ich potrzeb i sposobu rozwiązania ich problemu. Tu z pomocą przychodzi Content Marketing, który pozwala dostarczyć potencjalnym klientom właściwe informacje odpowiadające na ich potrzeby we właściwej formie i czasie. Działania te pomogą im przejść przez tzw. okres dojrzewania i skłonić ich do kontaktu z nami i zbudowania relacji. Tym samym podejście to ułatwia współpracę działowi marketingu i sprzedaży oraz sprawia, że „grają do jednej bramki”.

Po trzecie: Wymaga nie tylko strategii i planu, ale też wykorzystania odpowiednich technik i narzędzi. Aby osiągnąć jak najlepsze efekty, firmy sięgają do różnorodnych technik content marketingowych, by skutecznie przyciągać odwiedzających, generować leady i je pielęgnować: nie tylko piszą artykuły i prowadzą bloga firmowego, lecz także tworzą raporty, infografiki, ebooki, newslettery i wiele innych. Dobór słów kluczowych, optymalizacja pod względem SEO, właściwe zredagowanie tekstu, optymalizacja pod względem konwersji a następnie promocja opracowanego materiału, to wszystko ma znaczenie dla budowy większego zasięgu. W działaniach tych ważne jest również sięganie do odpowiednich narzędzi takich jak marketing automation czy email marketing, aby zwiększyć efektywność swoich działań.

Zainteresowanych tematem content marketingu i jego zastosowania w biznesie zpraszamy na warsztat CONTENT MARKETING JAKO ODPOWIEDŹ NA ZMIANY W ALGORYTMIE GOOGLE

Uczestnicy dowiedzą się m.in.

• w jaki sposób zaplanować właściwe i skuteczne działania content marketingu

• jak dobierać treść i formę do Twojego odbiorcy

• jak tworzyć wartościową i angażującą treść

• jak zadbać o marketing tworzonej treści

• jak stosować White Hat SEO i jakie narzędzia w tym pomogą

• jak ocenić skuteczność content marketingu.

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami programu warsztatu