Coca-Cola pomoże Iplex.pl osiągnąć rentowność

Coca-Cola i Iplex rozpoczynają wspólną akcję z cyklu: "odkręć korek, sprawdź kod i wygraj coś". Co wygra Iplex.pl?

Chyba co roku w lecie Coca-Cola prowadzi konkurs, w którym kody spod nakrętek można wymieniać na nagrody. W tej edycji koncern postawił na multimedia. Współpracę nawiązano z serwisem Iplex.pl a kody spod nakrętek promocyjnych napojów będzie można wymienić na możliwość obejrzenia filmu w sieci.

Ale po co kod, skoro filmy na Iplex.pl są do obejrzenia za darmo? A no właśnie nie wszystkie - na serwisie powstała specjalna, zamknięta sekcja Coca-Coli. Umieszczono w niej 67 filmów fabularnych, których dotychczas na serwisie nie było (m.in. "The Hurt Locker - W pułapce wojny"). Jest też jeden trzynastoodcinkowy serial (The Leverage - Uczciwy przekręt).

Jak bardzo Iplex planuje zwiększyć ruch dzięki wspólnej akcji z Coca-Colą? W założeniu ma być to znacznie powyżej 2 milionów UU.

- "Biorąc pod uwagę szeroko zakrojoną kampanię marketingową wokół akcji zorganizowaną za pośrednictwem marki Coca-Cola, czas trwania akcji oraz bardzo atrakcyjną ofertę filmową, liczymy na bardzo duże zainteresowanie użytkowników internetu" - mówi Łukasz Skrzypek, prezes zarządu Iplex.pl.

Podobno pierwsze efekty są już widoczne. Dodam tylko, że dotychczas na serwis wchodziło miesięcznie niewiele, bo ok. 200 tys. użytkowników (Real Users, za Megapanel, PBI/Gemius, kwiecień 2010).

Coca-Cola pomoże Iplex.pl osiągnąć rentowność

Iplex na początku tego roku zrezygnował z pobierania opłat za dostęp do filmów wybierając model reklamowy. Krok był bardzo nowatorski jak na polski rynek, ale pierwszy reklamodawca w postaci Netii dobrze wróżył. Głównym produktem reklamowym serwisu jest video reklama, z której skorzystały już Intel, Danone, Sony, Warner Bros, VW, Mazda, Dialog, UPC.

Jak dotąd jednak kampania z Coca-Colą jest największa i najbardziej innowacyjna. "Biorąc pod uwagę podpisane zlecenia reklamowe jesteśmy już bliscy rentowności. Stawiamy jednak na innowacyjność i rozwój spółki, który wiąże się z dodatkowymi kosztami, więc rentowności spółki spodziewamy nieco później - myślimy o pierwszym kwartale przyszłego roku" - mówi Łukasz Skrzypek, prezes zarządu Iplex.pl. Nie zdradza jednak, kto poniósł koszty wprowadzenia nowych filmów w ramach sekcji specjalnej: Coca-Cola czy Iplex.pl?