Co potrafi i do czego służy Google+?

2w1 czyli integracja produktów Google

Chcesz dowiedzieć się...

  • ...więcej o Google+ i zastosowaniu tego portalu w firmowej komunikacji?
  • ...jak zaplanować skuteczną promocję w mediach społecznościowych?
  • ...jak zwiększać zaangażowanie użytkowników socieal media?
  • ...jak sprzedawać przez Facebooka?
  • ...co to jest Social Media Optimization i jak może pomóc ci w prowadzeniu biznesu?
  • Odpowiedzi na te i wiele więcej pytań znajdziesz podczas konferencji Konferencji SocialMedia Standard 2012.

    Wśród prelegentów przedstawiciele m.in. takich firm jak NK.pl, Socializer, Heureka, Adv.pl, Kalicińscy.com, DeepSense, Społeczności.pl, GoldenSubmarin, DDB Warszawa i wielu innych.

Głównym celem Google+ nie jest jak sugeruje wiele osób rywalizacja z Facebookiem, ale integracja innych projektów Google - od początku jego istnienia połączono go z dwunastoma wcześniejszymi projektami.

Przykładowo Google + zostało zintegrowane z Picassą, edytorem zdjęć uruchomionym przez firmę w 2004r. Funkcja znana w Google+ jako Sparks jest po części nawiązaniem do usługi Google News. Na portalu udostępniono opcje dzielenia się materiałami z Google Docs przez funkcje Google+ Hangouts. Portal został zintegrowany także z - Google Reader. Dokonano również ulepszeń w wymianie treści pomiędzy Google+ a YouTube np. przez połączenie konta na serwisie video z profilem na portalu.

Do przeglądarki Chrome dodano przycisk +1, na każdej stronie wyświetlanej w przeglądarce widniej znak +1, nawet jeśli właściciel strony, go tam nie umieścił. 16 listopada Google zaprezentowało także funkcje Google Music , która pozwoli na szybszą wymianę plików muzycznych, między użytkownikami. Piosenki, które zakupimy w Market, możemy udostępniać swoim znajomym. Osoby w naszych kręgach mogą jednorazowo odsłuchać udostępniony plik za darmo

Portal został także zintegrowany z Bloggerem, pozwala ona na zastąpienie profilu z Bloggera profilem z Google+, dodatkowo połączenie obu profili nie jest obowiązkowe. Tak więc każdy kto nadal planuje prowadzić bloga anonimowo nie musi bać się, że Google+ ujawni jego tożsamość.

Przyszłość Google+

Google+ na razie nie może konkurować z Facebookiem. Jeśli jednak prognozy o dążeniach Google + do przejęcia innych produktów Google staną się rzeczywistością, będzie miał on szansę na zdetronizowanie innych platform społecznościowych. Po co korzystać z wielu z nich, kiedy wszystkie funkcje dostępne będą w jednym miejscu?

W najbliższej przyszłości jednak Facebook nie musi obawiać się Google+, obecnie to on może poszczycić się największą liczbą użytkowników (ponad 800 milionów). Ostatnie oficjalne informacje na temat liczby użytkowników Google+ przekazane przez firmę pokazują, posiada on 40 milionów zarejestrowanych użytkowników.

Według informacji opublikowanych przez Paula Allena, twórcę Ancestry.com and FamilyLink.com, Google+ posiada już 62 miliony użytkowników i codziennie do portalu dołącza 625 tysięcy nowych osób. Jeśli Google+ utrzyma takie tempo rozwoju, to już pod koniec 2012r. jak prognozuje Paul Allen, będzie miał 400 milionów zarejestrowanych użytkowników. Wzrost zainteresowania nowym portalem może być spowodowany zarówno wydaniem aplikacji Google+ w wersji na smartfony na system Android, pojawieniem się stron dla firm czy też tworzeniem stron G+ przez celebrytów.

Internauci raczej nie zrezygnują w najbliższym czasie z korzystania z Facebooka na rzecz Google+, większość z nich zakłada profile w więcej niż jednym portalu społecznościowym. Przyszłość pokaże czy wielkie plany G+ się sprawdzą, czy może zakończy on swoją działalność jak pozostałe projekty sieci społecznościowych Google.