Co potrafi i do czego służy Google+?

Co potrafi i do czego służy Google+?

Chcesz dowiedzieć się...

  • ...więcej o Google+ i zastosowaniu tego portalu w firmowej komunikacji?
  • ...jak zaplanować skuteczną promocję w mediach społecznościowych?
  • ...jak zwiększać zaangażowanie użytkowników socieal media?
  • ...jak sprzedawać przez Facebooka?
  • ...co to jest Social Media Optimization i jak może pomóc ci w prowadzeniu biznesu?
  • Odpowiedzi na te i wiele więcej pytań znajdziesz podczas konferencji Konferencji SocialMedia Standard 2012.

    Wśród prelegentów przedstawiciele m.in. takich firm jak NK.pl, Socializer, Heureka, Adv.pl, Kalicińscy.com, DeepSense, Społeczności.pl, GoldenSubmarin, DDB Warszawa i wielu innych.

Kręgi i plusy, czyli o co chodzi w Google +

Pojawienie się Google+ w sieci było wielką sensacją, szczególnie, że dostęp w wersji testowej do portalu mieli tylko zaproszeniu użytkownicy, a większość internautów chciała sprawdzić jak wygląda kolejny pomysł Google, który jak głosiły plotki miał szansę sięgnąć po pozycje lidera portali społecznościowych i zagrozić Facebookowi. W zaledwie trzy miesiące Google + udało się zgromadzić 40 milionów użytkowników, ale pierwsze recenzje na temat portalu nie były zbyt pochlebne.

Ciekawostki o Google+:

  • Najczęściej dodawana do kręgów osobą jest Britney Spears, na trzecim miejscu znajduje się CEO Googla Larry Page.
  • Przez pewien czas na portalu Google + największą ilość obserwatorów miał ... Mark Zuckerberg. Choć nie dodał żadnego postu, obserwowało go ponad 400 tys. użytkowników.
  • Tutaj możesz znaleźć mapę z informacjami o polskich użytkownikach Google +.
  • Pod koniec sierpnia liczbę użytkowników portalu szacowano na 30 mln, z czego wśród nich najwięcej było Amerykanów i Hindusów.
  • Okres testowy działania portalu był okazją dla cyberprzestępców, którzy podsyłali fałszywe zaproszenia do portalu. Po ich otwarciu instalowały one trojany na komputerze pechowego użytkownika.
Pierwsze wrażenia o Google+ opisał także, autor bloga technologicznego Dan Frommer: "to taki Facebook, tylko bez ludzi" i trudno było się z tym stwierdzeniem nie zgodzić. Na początku swojego istnienia Google + nie miało co liczyć na zwycięstwo w tej konkurencji z Facebookiem. Ponadto nawet sam wygląd portalu kojarzył się z grafiką Facebooka - główny strumień wiadomości, miejsce na album, publikowanie statusów, itp.

Pomijając jednak pewne podobieństwa, Google + mógł się także pochwalić funkcjami dostępnymi jedynie na jego platformie. Podstawą działania portalu są tzw. Kręgi. Po zalogowaniu do Google + użytkownicy mogą dodawać znajomych do kręgów lub tworzyć własne. Pozwala to na przesyłanie bardziej spersonalizowanych treści do każdego z nich, innymi wiadomościami można dzielić się ze znajomymi a innymi np. z rodziną. Drugą przydatna funkcją jest Sparks, które pozwalają na podstawie historii wyszukiwanych informacji - podsyłać do profilu wiadomości, filmy, czy artykuły, zgodne z zainteresowaniami użytkownika.

Jedną z najbardziej komentowanych funkcji było uruchomienie funkcji grupowego video chatu Hangouts, która pozwala na prowadzenie rozmowy ze znajomymi z wybranego kręgu. Nie trzeba zaczynać rozmowy z konkretną osobą, wystarczy uruchomić funkcję, a wyśle ona powiadomienia do znajomych, że użytkownik jest gotowy do rozmowy.

Z wielkim zainteresowaniem spotkało się również uruchomienie funkcji +1, która miała być odpowiedzią na facebookowe "lubię to". +1 to nic innego jak funkcja pozwalająca określić co jest dla danego użytkownika jest ważne w sieci. Funkcja ta działa przede wszystkim po zalogowaniu się do serwisu, treści polecane są przede wszystkim wśród znajomych w danym kręgu. Ważne jest to przede wszystkim dla właścicieli firm, którzy dzięki poleceniu +1 mogą pozyskać nowych klientów.