Co dalej z neostradą?

"Obowiązujące limity są na tyle wysokie, że nie stanowią problemu dla zdecydowanej większości osób, które korzystają z naszych usług w sposób zgodny z ich przeznaczeniem. [...] Problem przekroczenia limitu dotyczy jedynie kilku procent abonentów." - mówi w rozmowie z PC World Online Kornelia Mathea, zastępca Dyrektora Dywizji Usług dla Domu w Telekomunikacji Polskiej. Z przedstawicielką TP rozmawialiśmy nie tylko o limitach transferu - Kornelia Mathea odpowiadała również na pytania dotyczące rozwoju usług internetowych TP (m.in. wprowadzeniu cyfrowej telewizji), konsekwencjach wprowadzenia podatku VAT na usługi dostępowe oraz konkurencji ze strony... samorządów.

PCWK: Ile osób w tej chwili korzysta z usługi neostrada? Który jej wariant jest najbardziej popularny wśród Internautów?

Kornelia Mathea: Codziennie neostradę tp zamawia tysiące abonentów. Dzięki temu 31 marca 2005 neostradę tp oraz usługę Dostęp do Internetu DSL tp posiadało 793 tys. klientów. Najbardziej popularny wariant to opcja 128 neostrada tp.

Co dalej z neostradą?

Kornelia Mathea, zastępca Dyrektora Dywizji Usług dla Domu w Telekomunikacji Polskiej.

Jakie są Państwa plany na ten rok w kwestii liczby użytkowników - czy planujecie zdobycie jakiejś konkretnej liczby nowych klientów?

Cały czas pracujemy nad zwiększeniem bazy klientów, dlatego też staramy się mieć zawsze szeroką i atrakcyjną ofertę promocyjną. neostrada tp jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się usług TP. Do końca 2005 roku planujemy zdecydowanie zwiększyć bazę klientów w stosunku do roku ubiegłego.

Jaki procent abonentów TP SA może w tej chwili zamówić usługę neostrada? Do kiedy zamierzacie Państwo umożliwić to wszystkich swoim klientom?

Już 81% klientów TP jest w zasięgu usługi neostrada tp Do końca roku zasięg ten zwiększy się o kolejne 4-5%. Plany rozwoju sieci obejmują następne 2 lata.

Jak dużo osób korzysta wciąż z dostępu dial-up oferowanego przez TP? Jak dużym zainteresowaniem cieszą się pakiety minut?

Miesięcznie to nadal ok. 700 tys. użytkowników. Pakiety minut cieszą się mniejszym zainteresowaniem wśród klientów, którzy licznie przenoszą się do neostrady tp. Obecnie z pakietów internetowych tp korzysta 12% klientów korzystających z wydzwanianego dostępu do Internetu. Sądzimy, że wraz z wdrożeniem w maju 2005 nowego portfela pakietów (5h, 10h, 20h i 40h) w bardziej atrakcyjnych, niższych cenach, liczba użytkowników wzrośnie.