Citylajf.pl: klikaj w serialowy product placement

W internetowym serialu "CityLajf" wykorzystano technologię pogłębiającą interakcję widza z oglądanym materiałem wideo oraz zamieszczonym w nim przekazem reklamowym.

Interaktywny branded content oferowany przez "CityLajf" polega na możliwości klikania w oglądane w serialu wybrane produkty i przekierowania bezpośrednio na strony producentów (partnerów marketingowych: Mazdy i LG).

Taka forma pozwala znacznie lepiej wykorzystać branded content i określać jego skuteczność nie tylko poprzez budowanie wizerunku, ale także bezpośrednią reakcję - podkreśla Anna Sakowicz, Partner Invention Mindshare, domu mediowego, który jest pomysłodawcą i producentem internetowego serialu Citylajf.pl.

Dzięki zastosowanej w dwóch ostatnich odcinkach serialu technologii możliwe jest m. in. najeżdżanie kursorem na dowolne obiekty w materiale wideo, co powoduje wyświetlenie dodatkowych informacji np. o produktach, aktorach, postaciach lub wątkach. Dodatkowo kliknięcie kieruje na określone witryny.

Wg Anny Sakowicz - takie rozwiązanie wprowadza nowy wymiar internetowego wideo, wykorzystując wielostopniową interakcję i dając wyraźną przewagę nad tradycyjnym kanałami emisji. Sakowicz podkreśla również dodatkowe możliwości dla użytkownika m. in uzyskanie w sposób nieintruzywny większej ilości informacji - komunikaty o produktach prezentowane mogą być bowiem w osobnych oknach nie zasłaniając oglądanej treści wideo.

Pierwszy odcinek internetowego serialu "CityLajf" ukazał się 15 października. Jego producentem i pomysłodawcą jest dom mediowy Mindshare. Serial jest emitowany przy współpracy z Mazdą i LG na platformie Wirtualnej Polski. W ciągu 2 miesięcy emisji (9 odcinków) serwis - wg statystyk twórców - odwiedziło ponad 485 tysięcy unikalnych użytkowników, którzy średnio na stronie spędzają 34 minuty.