Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Ceny reklam Google rosną, reklamodawcy uciekają

Coraz więcej reklamodawców zapowiada cięcia wydatków na reklamę w Google, informuje serwis MarketWatch. Powód? Rosnące ceny słów kluczowych oraz gorsze wskaźniki zwrotu z inwestycji.

Koszty niektórych słów kluczowych urosły do niebotycznych rozmiarów. Właściciel firmy eBags.com, która zajmuje się sprzedażą torebek i walizek, skarży się, że w niektórych przypadkach cena reklamy w Google wynosi nawet 45% wartości towaru, który jest promowany. Firma, która wydaje na reklamę w Google kilka mln dolarów rocznie, planuje w tym roku zrezygnować z części wydatków na linki sponsorowane w największej wyszukiwarce świata i przeznaczyć je na inne media.

Co najmniej kilku dużych reklamodawców, którzy preznaczyli na reklamę Google w zeszłym roku pomiędzy 4 a 10 mln dolarów, planuje w tym roku redukcję wydatków, informuje MarketWatch.

Ceny niektórych słów kluczowych rosły w zeszłym roku w tempie 40 - 60 %, mówi serwisowi MarketWatch szef sklepu z bielizną Bare Necessities. Z kolei dyrektor sklepu z artykułami dla dzieci Babyage.com opowiada, że wzrost wydatków na reklamę w wyszukiwarce w przypadku jego firmy były w roku 2006 dwukrotnie wyższe niż w 2005.

Rosnące ceny słów kluczowych, są skutkiem coraz większego zainteresowania reklamą w Google. Im więcej reklamodawców jest zainteresowanych reklamą przy użyciu tych samych słów kluczowych, tym szybciej rośnie ich cena.

To nie wszystko. Marketerzy, z którymi rozmawiał serwis MarketWatch, narzekają także na niższe współczynniki konwersji niż we wcześniejszych latach. Założyciel sklepu z biżuterią Ice.com mówi, że choć wydał 750 tys. USD w listopadzie i grudniu na reklamę w Google, to zaledwie 0,5% osób klikających w link sponsorowany dokonało zakupu. W związku z tym planuje on w tym roku 40% redukcję wydatków na ogłoszenia w Google. Takiego kłopotu z niskim współczynnikiem konwersji nie ma dyrektor sklepu Bare Necessities, który jednak nie kryje, że ceny linków sponsorowanych są stanowczo za wysokie.

Dynamika wzrostu przychodów Google wyniosła w zeszłym roku 80%. W związku ze wspomnianymi problemami w tym roku analitycy prognozują, że wyniesie ona ok. 47% lub mniej. - To co jest dobre dla Google nie musi się sprawdzać w przypadku firm kupujących u niego reklamy. Wszystko wskazuje na to, że koszty reklamy online będą coraz wyższe. - mówi dla serwisu MarketWatch analityk Citigroup Mark Mahaney.

Pomimo to wielu reklamodawców nie zdeycyduje się na redukcję wydatków na ogłoszenia w Google gdyż oznacza to dla nich "być albo nie być" na rynku.

Źródło: MarketWatch