Ceneo informuje o dostępnych towarach

Ceneo.pl pokazuje na swoich stronach informacje o dostępności towarów w sklepach. Nowa funkcjonalność została wcielona w życie w skutek licznych zapytań i uwag użytkowników porównywarki.

Rzeczywistość e-handlu wygląda troszkę inaczej od tej, którą znamy chociażby z supermarketów. Sklepy on-line częścią prezentują w swojej ofercie produkty, których fizycznie nie posiadają na stanie. Użytkownik który chce nabyć w sklepie internetowym telewizor w dobrej cenie musi na niego czasami dłużej poczekać.

Budzi to rozczarowanie u konsumenta. Dlatego Ceneo zdecydowało się na prezentowanie informacji o dostępności towarów w sklepach na swojej stronie. Tak żeby użytkownik już na stronie porównywarki mógł zdecydować czy woli poczekać czy może lepiej kupić w innym sklepie, w którym towar będzie dostępny w krótszym czasie.

"W sklepie tradycyjnym towar wystawiony jest na półkach, klient może go dotknąć, sprawdzić, wziąć w rękę i pójść z nim do kasy. W e-shoppingu jest nieco inaczej. Sklepy często nie mają swoich stałych punktów, nie posiadają także magazynów. Wiążą je tylko odpowiednie umowy z dostawcami, dzięki temu koszt utrzymania sklepu jest niższy a w rezultacie towar tańszy. - mówi Anna Jasińska Starszy Specjalista ds. Marketingu Ceneo.pl - "Zależy nam na tym aby użytkownik mógł podjąć świadomie decyzję zakupową. To dlatego chcemy już na stronie Ceneo dać mu jak najwięcej niezbędnych do tego informacji.

Ceneo informuje o dostępnych towarach

Informacja o dostępności będzie się pojawiać na stronie produktu przy każdej z ofert sklepowych. Każdy sklep będzie oznaczony odpowiednim statusem: "dostępny", "dostępny do 3 dni", "dostępny do tygodnia", "dostępny powyżej tygodnia", "sprawdź w sklepie" (gdy sklep nie udostępnia statusów w pliku XML albo udostępnia dane niezgodne ze schematem).

To sklepy będą podawały Ceneo informacje o statusie. Czy jednak takie dane są zawsze pewne? Znane są bowiem przypadki, gdy sklep nie informuje o braku towaru na magazynie tylko po to, żeby nie zniechęcić klienta koniecznością oczekiwania na zakup. -"Będziemy na bieżąco monitorować czy statusy są zgodne z rzeczywistością - jeżeli jakiś sklep zostanie złapany na oszustwie wszystkie jego statusy będą automatycznie zmienione na najmniej korzystne "sprawdź w sklepie" - mówi Anna Jasińska.

Jeżeli proceder będzie się nagminnie powtarzał, Ceneo zakończy współprace z takim sprzedawcą. Według Jasińskiej sprzedawcom w Polsce zależy na zaufaniu użytkowników i przypadki oszustw będą bardzo rzadkie. "Mnie jako użytkownika osobiście zniechęciłaby sytuacja kiedy na Ceneo widzę "dostępny" a po przejściu do sklepu dowiaduję się, że towaru nie ma. Przecież to oczywiste że w tym sklepie nie kupię" - mówi Jasińska.

Aktualizacja: 30 marca 2010 20:03

Dodałem odpowiedź na pytanie, co będzie, gdy sprzedawca wystawi fałszywy status.