Call to action które wzywa do działania – 3 skuteczne techniki
-
- 10.11.2014, godz. 10:00
Każda strona potrzebuje dobrego call to action. Ale w jaki sposób zachęcić użytkowników do działania, na którym nam zależy? Jak przygotować wezwanie do działania, które będzie skuteczne?

Skuteczne wezwanie do działania jest niezwykle istotną częścią internetowego marketingu. I na pewno nie ogranicza się do stron e-commerce. Każda strona internetowa istnieje przecież w jakimś celu – czasami chodzi tylko o przeniesienie do następnej podstrony, czasem jest to wypełnienie formularza kontaktowego, czy zapisanie się na newslettera.
Jak więc stworzyć skuteczne wezwanie do działania? Oto 3 sprawdzone techniki!
1. Przygotuj odpowiedni grunt
Zanim powiesz użytkownikowi, co ma zrobić na Twojej witrynie musisz go do tego odpowiednio wcześnie przygotować. Wezwanie do działania już w pierwszym akapicie lub zaraz na początku przekazu nie jest dobrym rozwiązaniem.
Wyobraź sobie, że trafisz na nieznaną wcześniej stronę i od razu widzisz „dodaj do koszyka” lub co gorsza „kup teraz”. Jak myślisz, jak zareaguje zdecydowana większość internautów? Oczywiście, że wykorzysta znaczek „x” w prawym górnym rogu.
Jeśli nie chcesz by tak się działo na Twojej stronie, nigdy nie zaczynaj przekazu od call to action.
Najpierw napisz o korzyściach. Albo przedstaw problem charakterystyczny dla Twojej grupy docelowej i wskaż jego rozwiązanie, które będzie dostępne po tym, jak ktoś wykona call to action.
Wyraźnie napisz, co się stanie, jeśli ktoś zastosuje się do Twojej sugestii i wykona to, o co go prosisz w wezwaniu do działania.
2. Wykorzystaj słowa wyrażające pilność
Wezwanie do działania powinno jasno i precyzyjnie przekazać użytkownikowi co chcesz, żeby zrobił, przykładowo:
- Zadzwoń
- Kup
- Zarejestruj się
- Zapisz się
- Zaprenumeruj
- Pobierz
- Dodaj do koszyka
Każdy z przytoczonych powyżej przykładów zachęca do podjęcia konkretnego działania! Prawda, że najczęściej spotykane „kliknij tu” lub „więcej” wygląda przy nich bardzo słabo?
Aby dodatkowo wzmocnić przekaz i stworzyć poczucie pilności użyj tych słów obok takich wyrażeń, jak:
- teraz, np. zapisz się teraz
- zamów teraz, a otrzymasz w prezencie
- oferta ważna do… i podaj konkretną datę
- oferta/propozycja wygasa za …możesz podać ilość dni, najczęściej przy tym sformułowaniu podaje się ilość godzin
- ważne tylko dzisiaj
3. Umieść linki lub przyciski z call to action na każdej podstronie
I nie obawiaj się, że będzie ich zbyt wiele. Akurat w tym przypadku od przybytku głowa nie boli. Każda strona Twojego serwisu powinna mieć jakąś formę wezwania do działania. Tekst call to action nie musi być identyczny w całym serwisie, a nawet nie powinien. Modyfikuj go w zależności od tego, o czym piszesz i jakich argumentów używasz, by kogoś przekonać do wykonania pożądanej przez Ciebie akcji.
Więcej na temat pisania konwertujących call to action będzie można dowiedzieć się podczas warsztatu: „Jak tworzyć treści, tytuły, nagłówki, newslettery aby bardziej angażować użytkowników?”, który będzie prowadzony w ramach wydarzenia Conversion Worshop Days, 8-9 grudnia w Warszawie.