Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Call to action które wzywa do działania – 3 skuteczne techniki

Każda strona potrzebuje dobrego call to action. Ale w jaki sposób zachęcić użytkowników do działania, na którym nam zależy? Jak przygotować wezwanie do działania, które będzie skuteczne?

Call to action które wzywa do działania – 3 skuteczne techniki

Skuteczne wezwanie do działania jest niezwykle istotną częścią internetowego marketingu. I na pewno nie ogranicza się do stron e-commerce. Każda strona internetowa istnieje przecież w jakimś celu – czasami chodzi tylko o przeniesienie do następnej podstrony, czasem jest to wypełnienie formularza kontaktowego, czy zapisanie się na newslettera.

Jak więc stworzyć skuteczne wezwanie do działania? Oto 3 sprawdzone techniki!

1. Przygotuj odpowiedni grunt

Zanim powiesz użytkownikowi, co ma zrobić na Twojej witrynie musisz go do tego odpowiednio wcześnie przygotować. Wezwanie do działania już w pierwszym akapicie lub zaraz na początku przekazu nie jest dobrym rozwiązaniem.

Wyobraź sobie, że trafisz na nieznaną wcześniej stronę i od razu widzisz „dodaj do koszyka” lub co gorsza „kup teraz”. Jak myślisz, jak zareaguje zdecydowana większość internautów? Oczywiście, że wykorzysta znaczek „x” w prawym górnym rogu.

Jeśli nie chcesz by tak się działo na Twojej stronie, nigdy nie zaczynaj przekazu od call to action.

Najpierw napisz o korzyściach. Albo przedstaw problem charakterystyczny dla Twojej grupy docelowej i wskaż jego rozwiązanie, które będzie dostępne po tym, jak ktoś wykona call to action.

Wyraźnie napisz, co się stanie, jeśli ktoś zastosuje się do Twojej sugestii i wykona to, o co go prosisz w wezwaniu do działania.

2. Wykorzystaj słowa wyrażające pilność

Wezwanie do działania powinno jasno i precyzyjnie przekazać użytkownikowi co chcesz, żeby zrobił, przykładowo:

  • Zadzwoń
  • Kup
  • Zarejestruj się
  • Zapisz się
  • Zaprenumeruj
  • Pobierz
  • Dodaj do koszyka

Każdy z przytoczonych powyżej przykładów zachęca do podjęcia konkretnego działania! Prawda, że najczęściej spotykane „kliknij tu” lub „więcej” wygląda przy nich bardzo słabo?

Aby dodatkowo wzmocnić przekaz i stworzyć poczucie pilności użyj tych słów obok takich wyrażeń, jak:

  • teraz, np. zapisz się teraz
  • zamów teraz, a otrzymasz w prezencie
  • oferta ważna do… i podaj konkretną datę
  • oferta/propozycja wygasa za …możesz podać ilość dni, najczęściej przy tym sformułowaniu podaje się ilość godzin
  • ważne tylko dzisiaj

3. Umieść linki lub przyciski z call to action na każdej podstronie

I nie obawiaj się, że będzie ich zbyt wiele. Akurat w tym przypadku od przybytku głowa nie boli. Każda strona Twojego serwisu powinna mieć jakąś formę wezwania do działania. Tekst call to action nie musi być identyczny w całym serwisie, a nawet nie powinien. Modyfikuj go w zależności od tego, o czym piszesz i jakich argumentów używasz, by kogoś przekonać do wykonania pożądanej przez Ciebie akcji.

Więcej na temat pisania konwertujących call to action będzie można dowiedzieć się podczas warsztatu: „Jak tworzyć treści, tytuły, nagłówki, newslettery aby bardziej angażować użytkowników?”, który będzie prowadzony w ramach wydarzenia Conversion Worshop Days, 8-9 grudnia w Warszawie.

www.conversiondays.pl