Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

CR Media przygląda się ofercie Gadu-Gadu S.A.

CR Media Consulting opublikowało raport dotyczący wejścia Gadu-Gadu S.A. na giełdę. Zdaniem CR Media silne strony firmy to duży potencjał reklamowy i przywiązanie reklamodawców do marki. Natomiast podstawowym problemem spółki jest brak dywersyfikacji przychodów.

Według CR Media pozycja komunikatora Gadu-Gadu na rynku jest na tyle silna, że nawet podniesienie cen emisji reklam w komunikatorze o 80-90% nie spowoduje odpływu reklamodawców. Komunikatorowi nie grozi także nagły odpływ użytkowników.

Według CR MEDIA chociaż Gadu-Gadu próbuje pozyskać pieniądze z telefonii VOIP to bardzo przegrywa na tym rynku, choćby w starciu z komunikatorem Skype. Problemem firmy jest hipotetyczna zmiana statusu głównego konkurenta. Kiedy Skype postanowi włączyć się do gry o pieniądze z reklamy internetowej, może doprowadzić do odpływu reklamodawców z komunikatora Gadu-Gadu oraz obniżki cen w tym segmencie reklamy, piszą autorzy raportu. Jako nieudany, oceniają serwis społecznościowy Generacja Gadu-Gadu. Reasumując, dotychczasowe próby pozyskania nowych źródeł przychodów nie przyniosły spodziewanych efektów.

CR Media analizuje w raporcie poszczególne plany Gadu-Gadu na pozyskanie środków z giełdy. Jeśli chodzi o przejęcia innych podmiotów, na które spółka chce przeznaczyć 39 mln zł, to CR Media szczególnie dobrze ocenia ewentualne inwestycje związane z serwisami społecznościowymi oraz serwisami z treściami wideo. Dobrze oceniane są także plany rozwoju na rynkach wschodnich (Ukraina, Białoruś), na które spółka chce przeznaczyć 4,5 mln zł. Gadu-Gadu S.A. zamierza przeznaczyć także 3 mln zł na komunikator dla biznesu. CR Media uważa, że to dobry kierunek, wymaga jednak przekonania pracodawców, że to odpowiednie narzędzie komunikacji i nie wpływa negatywnie na wydajność pracowników.

Więcej: Raport specjalny CR Media poświęcony Gadu-Gadu (plik PDF)