Brytyjskie dotcomy łamią prawa konsumenta

Połowa brytyjskich witryn nie spełnia wymogów prawa konsumenckiego, dotyczących informacji na temat sprzedawanych dóbr czy usług.

Według raportu OFT (Office of Fair Trade), ponad połowa stron oferujących w Sieci produkty i usługi nie zapewniła łatwego dostępu do informacji na temat ewentualnej refundacji lub wymiany zakupionych towarów. Wiele z 637 przebadanych stron nie przedstawia także informacji na temat dalszego sposobu wykorzystania danych osobowych swoich klientów.

W myśl brytyjskiego ustawodawstwa dotyczącego sprzedaży na odległość, które weszło w życie w październiku ub.r., sprzedawcy internetowi powinni informację o takich „szczegółach” zamieszczać przed formularzami zamówień.

Nowe prawo przewiduje także okres karencji, w którym bez podania przyczyn można zamówienie odwołać i uzyskać pełną refundację. Zwrot zapłaty następuje również wtedy, gdy towar lub usługa nie zostały dostarczone na czas.