Brytyjscy reklamodawcy rezygnują z Facebook

Kilka brytyjskich firm zrezygnowało z wyświetlania swoich reklam na Facebook, po tym jak prezentowały się one na stronie skrajnie prawicowej Brytyjskiej Partii Narodowej, kojarzonej z nietolerancją i antysemityzmem.

Reklamy takich firm jak Direct, Vodafone, Virgin Media, AA, Halifax oraz Prudential można było w ubiegłym tygodniu znaleźć na profilu Partii Narodowej. - Naszą podstawową zasadą jest, że nie wspieramy finansowo żadnej partii politycznej, i dlatego aby uniknąć nieporozumienia postanowiliśmy szybko usunąć reklamę - mówiła rzeczniczka firmy Vodafone.

Przedstawiciele Facebook podkreślają, że nie są w stanie blokować wyświetlania reklam na określonych stronach swojego serwisu. Każda partia polityczna czy grupa społeczna ma prawo założyć swój profil, w związku z tym reklamy również tam się pojawiają. Reklama firmy Orange wyświetla się m.in. na profilu stowarzyszenia aryjskich satanistów.

Facebook jest drugim najpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie z liczbą użytkowników ponad 50 mln.

Źródło: BBC

Zobacz także: Facebook. Rewolucja?

Aktualizacja: 10 sierpnia 2007 10:25

Po tym jak kilka znaczących brytyjskich firm zrezygnowało ze swoich reklam na serwisie, Facebook udoskonalił swój system wyświetlania reklam. Od tej pory reklamodawcy są w stanie blokować swoje reklamy, by nie pojawiały się one na nieodpowiednich, ich zdaniem, stronach. Przedstawiciele Facebook mówią, że w dalszej prespektywie umożliwią marketerom jeszcze większą kontrolę nad tym, gdzie się wyświetlają ich reklamy.