Bój o klienta na chińskiej wyszukiwarce
- Magdalena Górak,
- 21.07.2006, godz. 15:15
Accoona, inteligentna wyszukiwarka z New Jersey, w którą zainwestował prawie dwa lata temu chiński internetowy serwis rządowy, a szachiści Anatolij Karpow i Gari Kasparow są członkami rady nadzorczej i inwestorami, uruchomiła platformę, na której firmy licytują się, by zdobyć klienta zainteresowanego konkretną usługą lub produktem w czasie rzeczywistym.
System licytacji w modelu pay-per-lead ma służyć nie tylko internetowym firmom. Usługodawcy i producenci wybierają segment docelowy określając dane demograficzne i miejsce zamieszkania klientów, których chcieliby obsłużyć. Definiują też swoją dziedzinę działalności, ustalają dzienny i miesięczny budżet oraz kwotę, jaką są gotowi zapłacić za wniosek internauty.
Platforma gwarantuje im, że jeśli firma znajdzie się wśród czterech najlepszych licytatorów, uzyska dostęp do kwalifikowanej grupy internautów.