Bogatsi bardziej lubią Facebooka - branża finansowa w social media

Internauci interesują się informacjami o finansach, ale nie chcą tracić czasu na osobisty kontakt z konsultantami i doradcami bankowymi. Okazuje się, że im mniej oddziałów ma bank, tym większą część jego klientów stanowią użytkownicy serwisów społecznościowych.

Powstaje zatem pytanie co powinny robić instytucje finansowe jeśli chcą przekonać do swoich usług użytkowników social media. Deutsche Bank Research wskazuje, że ta grupa nie lubi się szczególnie mocno zagłębiać w tematykę finansową. Komunikacja z klientem powinna być w tym wypadku maksymalnie uproszczona i zwięzła, aby wykorzystać krótki moment uwagi użytkownika.

Fani stron finansowych na portalach takich jak oczekuję, że dostaną coś w zamian. Ich "lajkowanie" nie jest bezinteresowne, ale też trudno tego oczekiwać. Najskuteczniejszą metodą przyciągnięcia klientów na serwisach społecznościowych są specjalne oferty i promocje dostępne jedynie dla nich. Bardzo cenne jest umożliwienie złożenie reklamacji lub uzyskania pomocy za pośrednictwem "zalajkowanej" strony.

Pełna treść raportu jest dostępna na stronie internetowej Deutsche Bank Research