Blip edukuje firmy jak ćwierkać

Blip uruchomił specjalną witrynę, gdzie dostępny jest przewodnik adresowany do firm, marek i mediów informujący o zasadach i zaletach korzystania z mikroblogu.

Słuchaj użytkowników, nie bądź zbyt oficjalny, zamieszczaj linki do ciekawych stron, publikuj użyteczne informacje, nie spamuj, zbuduj sieć kontaktów - to wybrane rady dla biznesowych użytkowników umieszczone na witryniehttp://blip.pl/biznes . Dostępny jest tu specjalny przewodnik, który ułatwić ma firmom i instytucjom rozpoczęcie swej mikroblogowej przygody oraz wykorzystanie serwisu do budowania świadomości marki i wzmacniania lojalności wśród swych odbiorców i klientów.

Czym jest Blip i jak działa, charakterystyka narzędzi wykorzystywanych przez użytkowników mikroblogu (kokpit, bliposfera, bliplog itd) oraz dokładne wytyczne dotyczące skutecznego mikroblogowania - to wybrane treści dostępne na witrynie. Rozbudowaną część stanowią także wskazówki mówiące w jaki sposób wykorzystać mikroblog w celach biznesowych oraz rady, dzięki którym uniknąć można podstawowych błędów w komunikacji z blipowiczami.

Jak mierzyć efekty działań w Blipie? Rezultaty działalności na Blipie można mierzyć na różne sposoby. O potencjale marki obok liczby obserwujących dany profil świadczyć może również liczba osób subskrybujących konkretne tagi, statystyki dodawanych linków oraz liczba prowadzonych w serwisie dyskusji. Dostępne są też dodatkowe narzędzia zbudowane dzięki otwartemu API Blipa np. blip-trendy, stars.blipi.pl, top.blipi.pl blipi.pl czy asystent.adblix.pl.

Czyżby uruchomiony przez Blip przewodnik dla firm był wstępem do wprowadzenia płatnych komercyjnych kont dla instutcji i organizacji? Do tej pory podobne próby monetyzacji mikroblogu obserwować można na Flakerze, gdzie dostępne są m. in. specjalne konta dla graczy e-commerce.

Najpopularniejszym mikroblogiem wśród polskich internautów jest obecnie Twitter, w grudniu wg Megapanelu PBI/Gemius witrynę twitter.com odwiedziło 573 tys. użytkowników. Blip plasuje się na drugim miejscu z liczbą 417 tys. internautów (real users), trzeci jest Flaker, którego witrynę w grudniu odwiedziło 136 tys. użytkowników.