Every year, collectors and enthusiasts wonder what Products Rolex will launch, and the extra months of speculation have only magnified the process this year. New are always exciting, but it seems to be forgotten that the brand also discontinues a few models each year - and the most important tend to be those that are removed from the catalogue.

Bitwa o e-handel trwa

Co dziesiąty dolar wydawany przez amerykańskiego konsumenta, wydawany jest w Internecie. Aby jednak uzyskać naprawdę poważny udział w sprzedaży detalicznej, handel elektroniczny B2C musi zaistnieć w takich branżach jak handel artykułami spożywczymi.

Amerykański Departament Handlu ocenia wstępnie, że licząc rok do roku wartość internetowej sprzedaży detalicznej w Q4'03 wzrosła o 25%. Przychody ze sprzedaży detalicznej w Internecie wyniosły w tym okresie 17,2 mld USD i stanowiły 1,9% wartości sprzedaży detalicznej w Stanach Zjednoczonych. Według przewidywań analityków z Jupiter Research, do 2008 roku internetowy handel B2C stanowić będzie 5% sprzedaży detalicznej w Stanach Zjednoczonych. Nadal zatem udział sprzedaży internetowej nie będzie z rodzaju tych powalających na kolana. Byłby wyższy – gdyby sprzedawcom internetowym udało się mocniej zaistnieć np. w detalicznej sprzedaży artykuły spożywcze, oceniają analitycy Jupiter Research. Dopóki to się nie stanie – nie ma co marzyć o szybszej ekspansji e-commerce B2C. O tym, jak to trudne przekonała choćby ambitna porażka sieci spożywczej Webvan, jeszcze w złotych czasach internetowego boomu (http://www.internetstandard.com.pl/news/21472.html ).

Jupiter Research ocenia ponadto, że Internet zyskuje coraz większe znaczenie przy dokonywaniu decyzji zakupowych konsumentów amerykańskich – do 2008 roku 30% transakcji detalicznych off-line w USA inspirowanych będzie wizytami w Sieci.