Bing zastąpi Live?

Według nieoficjalnych informacji nowa wyszukiwarka Microsoftu, znana dotychczas pod roboczą nazwą ‘Kumo’ będzie funkcjonować pod adresem Bing.com.

Obecnie pod adresem Bing.com wyświetla się jedynie pusta strona, jednak prawdopodobnie już wkrótce zastąpi ją opatrzony nowym projektem graficznym i uzbrojony w nowe rozwiązania techniczne (o których jednak na razie zbyt wiele nie wiadomo) następca wyszukiwarki Live.com, znany dotychczas pod nazwą kodową Kumo.

Według doniesień poświęconego rynkowi reklamy magazynu Advertising Age, Microsoft planuje poprzedzić rebranding gigantyczną kampanią reklamową, której koszt może sięgnąć nawet 100 mln USD. Dla porównania - budżet reklamowy Google na cały 2008 rok wyniósł "zaledwie" 25 mln USD.

Live.com jest w tej chwili trzecią pod względem popularności wyszukiwarką w USA. Prym w rankingu wiedzie oczywiście Google, za pomocą którego dokonano blisko 2/3 wszystkich operacji wyszukiwania. Drugą pozycję, z 20-procentowym udziałem w rynku, dzierży Yahoo, zaś Live.com przypadło ok. 8%. Jak duża część z owych 8% wynika ze świadomego wyboru internautów, a jak duża z faktu, że Live.com jest wykorzystywane przez Internet Explorera 8 jako domyślna wyszukiwarka, której użytkownicy IE po prostu nie zmieniają z lenistwa lub nieświadomości, możemy tylko spekulować.