Będą wyniki badania PBI!

Doszło do podpisania długo wyczekiwanej umowy między Polskimi Badaniami Internetu a firmą badawczą Gemius S.A. Publikacji wyników pomiaru możemy spodziewać się w połowie listopada.

Można by powiedzieć: w końcu będą... Oczekiwane już od bardzo długiego czasu wyniki badania PBI zostaną upublicznione w listopadzie. "Najpewniej będzie to połowa listopada" - zaznaczył Marcin Pery, wiceprezes Gemius S.A.

Na pewno będą dostępne kompleksowe wyniki oglądalności portali za miesiąc wrzesień. Czy pokazane zostaną dane za wszystkie miesiące prowadzenia badania - jeszcze nie wiadomo. "Pewnie w jakiejś perspektywie dostępny będzie pomiar roczny" - powiedział Macin Pery.

Umowa została podpisana w dniu wczorajszym. Przypomnijmy, że w skład spółki Polskie Badania Internetu weszło pięć podmiotów: Onet, Wirtualna Polska, Interia, Gazeta oraz Rzeczpospolita.

Przypomnijmy, że megapanel PBI/Gemius jest badaniem oglądalności typu Reach/Frequency i polega na stworzeniu i utrzymaniu panelu polskich użytkowników internetu (tzw. badanie user-centric). Badanie rozpoczyna się wypełnieniem ankiet rekrutacyjnych na wybranych metodą losowania systematycznego komputerach użytkowników internetu oraz pobraniem i zainstalowaniem programu netPanel. Program ten zbiera i przekazuje do firmy badawczej informacje o adresach stron internetowych, na które wchodzi użytkownik oraz o czasie korzystania z internetu. Internauci biorący udział w panelu są reprezentatywną miniaturą całej polskiej społeczności internetowej. W badaniu uczestniczy w chwili obecnej około 20 tys. panelistów-internautów i jest to prawdopodobnie największy panel badawczy na rynku polskim. Zebrane dane panelowe są dodatkowo audytowane badaniem typu site-centric.

Megapanel PBI/Gemius zastąpi badanie gemiusAudience. W zgodnej ocenie zrzeszonych w PBI firm i przedstawicieli firmy Gemius, wyniki badania Megapanel PBI/Gemius już wkrótce staną się główną podstawą określania oglądalności witryn i aplikacji z nieosiągalną do tej pory precyzją. Pomiar dostarczać będzie reklamodawcom informacji stanowiących bazę do planowania i optymalizacji kampanii reklamowych online.

"Do tej pory nie było na rynku twardych danych o wszystkich witrynach i aplikacjach internetowych używanych przez polskich internautów, na podstawie których można było podejmować efektywne decyzje biznesowe. Standard badań internetu to jedyna droga do dynamicznego rozwoju tego rynku, wyrażającego się przenoszeniem większej części budżetów na reklamę online. Z pewnością zyska na tym cała branża internetowa" - zaznaczył Wojciech Guzik, Prezes Zarządu PBI.