Banki tracą swoje 5 minut?

Z raportu opracowanego przez firmę Unisys wynika, że większość światowych banków ignoruje możliwości, które daje Internet.

Prawie co czwarty bank na świecie nie ma strony internetowej – wynika z raportu firmy Unisys. Jej przedstawiciele spędzili kilka miesięcy na analizowaniu zawartości witryn internetowych 400 największych światowych banków. Okazało się, że niekiedy trudno było nawet znaleźć właściwa stronę (własnej witryny nie miały 94 badane banki). Na prawie połowie znalezionych stron nie umieszczono właściwie żadnych przydatnych informacji, takich jak np. adres e-mail. Co więcej, znaczna część banków, które umieściły na swoich stronach adres poczty elektronicznej, nie odpowiadała na przesłane tą drogą pytania od klientów.

Zdaniem analityków, są dwie główne przyczyny ignorowania przez bankierów możliwości Internetu, a mianowicie: pogląd, że stworzenie i utrzymanie strony internetowej wiąże się z wysokimi kosztami, oraz przekonanie, że posiadanie strony internetowej nie przynosi żadnych konkretnych korzyści.