Badania Gemiusa spełniają wymogi IAB

Oferowane przez Gemiusa badanie - gemiusDirectEffect - jest zgodne ze światowym standardem pomiaru odsłon reklam w internecie, rekomendowanym kilka dni temu przez IAB.

Zaproponowany niedawno przez IAB nowy standard pomiaru odsłon reklam internetowych ma na celu standaryzację rynku reklamy online. "Teraz nikt nie będzie miał już wątpliwości, które metody mierzenia odsłon kreacji reklamowych są poprawne" - zaznaczył Artur Zawadzki, wiceprezes IAB Polska - "Na rynku polskim, jak sądzę, obejdzie się bez większych rewolucji."

GemiusDirectEffect, będące jednym z modułów badań gemiusEffect, spełnia nową normę IAB. Badanie, będące pomiarem tyu "site-centric", służy do mierzenia bezpośredniego efektu kampanii reklamowej. Jego realizacja odbywa się przez podpięcie skryptów gemiusTraffic pod wyświetlane kreacje reklamy oraz na stronie reklamowanej. Skrypty te rejestrują każdą emisję reklamy oraz każde kliknięcie internauty. W ten sposób uzyskać można m.in. informacje o tym gdzie, jak oraz ile razy użytkownik kliknął w daną reklamę oraz jak zachowywali się internauci po przejściu przez kreację na stronę reklamowanego produktu czy usługi.

Inne niż rekomendowana przez IAB metody pomiaru wyświetleń reklam, oparte na informacjach z adserwera, zliczają wszystkie próby ich pobrania, bez względu na to, czy skończyły się powodzeniem. Wyniki badań według standardu IAB prezentują informacje o udanej liczbie wyświetleń reklam użytkownikowi. Odsłona reklamy mierzona jest w momencie jej wyświetlenia w oknie przeglądarki, a nie jako próba emisji po stronie serwera. Dzięki temu możliwe jest sprawdzenie, czy przekaz reklamowy dotarł ostatecznie do odbiorcy.

Jak wynika z analiz Gemiusa, liczba odsłon reklam mierzona w badaniu jest około 30% niższa niż wyniki uzyskane w analizie danych z adserwera (wskaźnik ten jest różny dla różnych form reklamy). Dla reklamodawców oznacza to kilkudziesięcioprocentowy wzrost efektywności finansowej budżetów reklamowych. W Polsce najwięksi gracze na rynku od dawna korzystają z narzędzi zgodnych z nowo przyjętym standardem IAB.

Aktualizacja: 29 listopada 2004 14:27

Dodajmy, że również sieć reklamowa Adclick spełnia standardy pomiaru odsłon rekomendowane przez IAB.